Starbucks zamyka się w Rosji. Kawiarnie sieci całkowicie znikają z tego rynku
Starbucks to kolejna bardzo znana firma, która zdecydowała się opuścić Rosję, ponieważ to państwo nadal prowadzi wojnę w Ukrainie i nic nie wskazuje na to, żeby agresja zbrojna miała się w najbliższym czasie zakończyć. Sieć kawiarni solidaryzuje się z Ukraińcami i postanowiła całkowicie zamknąć swoje wszystkie kawiarnie zlokalizowane na terenie Federacji Rosyjskiej.
Starbucks wycofuje się z Rosji. Kawiarnie sieci znikają z tego kraju po wielu latach
Starbucks to jedna z największych sieci kawiarni na świecie, jej lokale funkcjonują w większości państw i cieszą się dużym zainteresowaniem nie tylko ze względu na oryginalny smak kawy, ale również przytulną atmosferę i miłą obsługę. W Rosji do marca tego roku działało aż 130 placówek, które przynosiły 1 proc. dochodów całej firmy. W zasadzie od początku trwania inwazji zbrojnej na Ukrainę, Starbucks przeciwstawiał się wojnie i postanowił dwa miesiące temu zamknąć czasowo swoje lokale na rosyjskim rynku.
Starbucks w ostatnich tygodniach obserwował wojnę w Ukrainie i przekonał się, że Rosja wcale nie zamierza jej kończyć, wręcz przeciwnie nadal prowadzi agresję zbrojną na niepodległe państwo. Z tego względu sieć zdecydowała się ostatecznie opuścić rosyjski rynek i zamknie swoje wszystkie 130 kawiarni. Pracownicy mają dostawać wynagrodzenia przez kolejne sześć miesięcy, podobno otrzymają również szansę na zatrudnienie w innych miejscach.
Sieć kawiarni Starbucks sprzeciwia się agresji zbrojnej Rosji i solidaryzuje się z Ukrainą
Starbucks podobnie, jak wiele innych światowych marek solidaryzuje się z Ukraińcami, którzy przez wojnę muszą uciekać ze swojego kraju i co najgorsze, tracą swoich bliskich. Sieć kawiarni chce pomóc społeczeństwu ukraińskiemu poprzez przekazanie przychodu z rosyjskiego biznesu. Pieniądze zostaną przeznaczone na cele humanitarne. W tym niezwykle trudnym czasie takie gesty są niezwykle potrzebne i ważne.
Sprawdź też promocje na produkty od Starbucks w nowych gazetkach! Poniżej znajdziesz jedną z najciekawszych!
Nie tylko Starbucks zamyka lokale w Rosji. Inne znane marki też nie chcą prowadzić biznesów w tym kraju
Kilka dni temu głośną informacją w mediach była decyzja sieci restauracji McDonald’s dotycząca zamknięcia swoich wszystkich lokali na stałe na terenie Rosji. Placówki mają zostać sprzedane lokalnemu przedsiębiorstwu, które nie będzie mogło używać loga i proponować hamburgerów i innych dań z menu McDonald’s. Z rosyjskiego rynku rezygnują również znane marki odzieżowe tj. Levi’s czy Reserved. Więcej szczegółów można znaleźć w poniższych artykułach, zapoznaj się!
McDonald’s całkowicie wycofuje się z Rosji. Decyzja już zapadła
Reserved i inne marki należące do spółki LPP kończą działalność w Rosji
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!
Kliknij i obserwuj Ding.pl na
Włącz powiadomienia o ulubionych produktach: