Relacje biznesowe, o które warto dbać. Jak budować lojalność?

Dziś śmiało można stwierdzić, że epoka Internetu i cyfryzacji jest błogosławieństwem dla wielu przedsiębiorstw. Możliwości dotarcia do klientów jeszcze nigdy nie było tak wiele, a i proces zakupu produktu lub usługi uległ znacznemu skróceniu. Sama sprzedaż to jednak nie wszystko, zwłaszcza w obliczu wzmożonej konkurencji dysponującej tymi samymi środkami dotarcia. Jak budować relacje w biznesie i wyróżnić się na tle innych usługodawców? Poznaj sekret skutecznej lojalizacji.

lojalność klientów
Reklama

Lojalność w biznesie – dlaczego jest tak ważna?

Jak przyciągnąć nowych klientów? To pytanie z pewnością zadaje sobie większość przedsiębiorców. Docieranie do nowych grup odbiorców wpływa na wzrost zainteresowania marką. Jednorazowa wizyta klienta nie jest jednak gwarancją kolejnych zakupów – warto o tym pamiętać. Utrzymanie więzi z kupującymi to kolejny element niezbędny do generowania stałego zysku. Kwestią lojalności w biznesie warto się zainteresować – stworzenie partnerskiej relacji może oznaczać dodatkowe korzyści dla obu stron.   

Przede wszystkim – koszty utrzymania obecnego klienta są niższe niż w przypadku pozyskania nowego. Osoby, które korzystały już z naszych usług łatwiej zachęcić do ponownego kupna – nie wymaga to dużych nakładów finansowych i wsparcia w obsłudze.  Znajomość potrzeb drugiej strony pozwala ograniczyć wydatki na szukanie optymalnych rozwiązań. Jednocześnie stali klienci to gwarancja regularnego przychodu. 

Lojalność klientów, partnerów czy kontrahentów pozwala także umocnić pozycję względem konkurencji. Im więcej stałych klientów, tym większy jest Twój udział w rynku. Z kolei dobre opinie i satysfakcjonujące usługi mogą przyciągać kolejnych zainteresowanych. To istotny powód, dla którego warto inwestować we wsparcie długotrwałych relacji z wykorzystaniem programów lojalnościowych.  

Jak budować lojalność?

Planując strategię komunikacji i programy lojalnościowe dla klientów, warto pamiętać o jednym – budowanie lojalności to proces, a nie jednorazowa czynność. Każda relacja zmienia się w czasie i ewoluuje w zależności od podjętych działań. Kluczem jest stosowanie rozwiązań dopasowanych do aktualnej sytuacji i potrzeb klienta.  

Jednym z podstawowych elementów dobrej relacji w biznesie jest komunikacja. Zadbaj o regularny kontakt z klientem – nie tylko po to, by prezentować kolejne produkty z oferty. Zapytaj o ocenę jakości usługi – może jest jakiś obszar działań, w którym możesz go wspomóc. To sprawi, że klient poczuje się doceniony. Dzięki takiej relacji chętniej zdecyduje się skorzystać z oferty dostawcy, którego już zna.  

By zyskać lojalność, trzeba także zaoferować coś w zamian. W tym celu warto sięgnąć po programy lojalnościowe dla klientów. Dodatkowe korzyści w postaci m.in. kart przedpłaconych i eVoucherów będą dodatkową motywacją np. do częstszego korzystania z usług, zdobywania wiedzy nt. produktów czy usług, robienia odpowiedniej ekspozycji. Jednocześnie warto dopasować rodzaj nagrody do stopnia lojalności. Im dłużej trwa współpraca, tym bardziej warto dbać o utrzymanie zainteresowania klienta.

Wielu klientów decyduje się na udział w programach lojalnościowych także z uwagi na oferowane korzyści. Według badań Sodexo dla 39% uczestników główną motywacją jest nagroda. Zadbaj o to, by była równie atrakcyjna dla każdego. Korzystnym rozwiązaniem mogą być np. karty przedpłacone. Ich wartość możesz dobrać wg własnego uznania. Dostępne środki klient może wykorzystać w wybrany przez siebie sposób.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama