Wino Carlo Rossi - oferty i gazetki promocyjne
Marka została nazwana na cześć Charliego Rossiego, który był sprzedawcą w firmie E. & J. Gallo i był spokrewniony przez małżeństwo z rodziną Gallo. Rossi zaczął pracować dla firmy w latach 50-tych, a sama marka rozpoczęła działalność w 1962 roku jako Red Mountain, niedroga linia win dzbankowych. Wina te okazały się popularne i kiedy dystrybucja Red Mountain poszedł krajowych w 1970 roku, to został przemianowany na Carlo Rossi.
Rebranding wykorzystał zarówno włoskie dziedzictwo Rossiego, jak i jego osobowość - Charlie wystąpił w reklamach promujących wina jako przystępne i łatwe do picia. Marka stała się niezwykle popularna w Stanach Zjednoczonych i w pewnym momencie była jedną z najlepiej sprzedających się etykiet win w kraju.
Carlo Rossi słynie z nadawania swoim winom nazw kilku słynnych europejskich apelacji winiarskich, takich jak Burgundia, Chablis i Chianti. Pomimo nazw, wina te nie pochodzą z odpowiednich regionów winiarskich we Francji czy Włoszech, nie stosują żadnych praktyk winiarskich (ani dozwolonych odmian winorośli) i nie są rocznikowe. W przeszłości wywoływało to pewne kontrowersje, ale Rossi jest w stanie zachować nazwy jako znaki towarowe marki, częściowo dzięki temu, że działa już od wielu lat.
Wina są zazwyczaj mieszanki różnych odmian winorośli, które są popularne w Kalifornii, w tym Zinfandel, Cabernet Sauvignon i Chardonnay. Większość owoców używanych obecnie w winach Carlo Rossi pochodzi z kalifornijskiego Central Coast.