Znana sieć handlowa w poważnych tarapatach. Czy uda się ją uratować?
Od kilku dni w mediach o tematyce handlowej jednym z najważniejszych tematów jest upadek brytyjskiej sieci handlowej Wilko, która od lat zmaga się z problemami finansowymi. Mimo iż wszystko wskazywało na to, że firmę czeka zamknięcie sklepów i wycofanie się z rynku, to okazało się, że nadal jest jeszcze dla niej ratunek. Dowiedz się więcej na ten temat.
Wilko grozi upadłość, ale nadal jest nadzieja dla tej sieci handlowej
Serwis biznes.interia.pl niedawno informował, że brytyjska sieci handlowa Wilko po 97 latach działalności przejdzie do historii. Przedstawiciele tej firmy w związku z dużymi problemami finansowymi zdecydowali się na zamknięcie ponad 400 sklepów i zwolnienia 12,5 tys. pracowników. “Brytyjskie Pepco” było przez wielu klientów regularnie odwiedzane, dlatego tę wiadomość przyjęli z niedowierzaniem i jednocześnie sporym rozczarowaniem.
Dzień po tych fatalnych wieściach pojawiły się nowe informacje w tej sprawie, które tym razem są bardziej pozytywne. Serwis biznes.interia.pl przekazał, że na ten moment wszystko wskazuje na to, że Wilko jednak nie upadnie i utrzyma się na rynku. Jak to możliwe? Sieć handlowa ma przejąć jej konkurent, sieć The Range. Będziemy dalej śledzić ten temat i w przypadku pojawienia się nowych wieści od razu zaktualizujemy ten artykuł.
Wilko - krótka historia legendarnej sieci handlowej
Wilko, wcześniej znany jako Wilkinson, to brytyjska sieć handlowa oferująca szeroką gamę produktów, począwszy od artykułów gospodarstwa domowego, przez kosmetyki, aż po sprzęt ogrodniczy i dekoracje wnętrzarskie. Firma od lat oferuje również produkty pod własną marką, co znacząco poszerzyło jej asortyment.
Wilko zostało założone w 1930 roku przez Jamesa Wilkinsona w Leicester w Wielkiej Brytanii. Sieć od dekad znana jest z oferowania produktów w przystępnych cenach i na pewno była jednym z wiodących detalistów w Wielkiej Brytanii w swojej kategorii. Sklepy Wilko funkcjonowały przede wszystkim w swoim kraju, ale jej przedstawiciele otwierali placówki na innych rynkach.
Wilko od dawna konkurowało zwłaszcza na brytyjskim rynku z innymi dużymi sieciami handlowymi i supermarketami. Unikatowa mieszanka asortymentu i przystępne ceny oferowane przez tą sieć często sprawiały, że udawało jej się uzyskiwać duże zainteresowanie wśród konsumentów i rywalizować nawet z gigantami. W tym miejscu warto też wspomnieć, że Wilko podobnie, jak wielu konkurentów, uruchomiło też sprzedaż internetową.
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!
Kliknij i obserwuj Ding.pl na
Włącz powiadomienia o ulubionych produktach: