W markecie wypatruj żółtego. Bakalland zmienia identyfikacje wizualną!
Bakalie, masy makowe, batony inne popularne produkty spożywcze w nowych opakowaniach z odświeżonym logo. To początek planowanej i długofalowej kampanii pod hasłem „JESZ, co dobre”.
Jedz to, co dobre!
Od jesieni 2022 r. Bakalland funkcjonuje w strukturach FoodWell – marki korporacyjnej, powstałej z połączenia spółek Bakalland i Purella Superfoods. Według planów właściciela nadszedł czas na wprowadzenie nowej strategii marketingowej. Nowa odsłona kultowej marki nastąpiła 13 marca i zakłada długoterminowe działania z wykorzystaniem platformy komunikacyjnej pod hasłem „JESZ, co dobre”.
Bazując na słowie „JESZ”, użytym w kreatywny sposób, Bakalland ma zamiar podpowiadać odbiorcom, że jego produkty świetnie sprawdzają się przy różnych okazjach w codziennych sytuacjach. Hasło „JESZ, co dobre” nawiązuje też do wysokiej jakości produktów Bakalland.
– „JESZ, co dobre” to długofalowa platforma dla marki – nasza big idea, która w nowoczesny sposób komunikuje połączenie życiowych aktywności i naturalnych momentów konsumpcji z naszymi produktami. To duża zmiana w pozycjonowaniu marki, która pozwala kierować przekaz do grupy młodszych klientów i prezentować ofertę Bakallandu jako grupę różnorodnych, wysokojakościowych produktów, których spożywanie wiąże się z przyjemnością i pasuje do wielu codziennych sytuacji. Chcemy inspirować Polaków do przyjemności, płynącej ze zdrowia i naturalności – informuje Artur Gajewski, CMO w FoodWell.
Pierwsza od dekady zmiana wizerunku firmy
Jak podaje Bakalland, celem wprowadzenia zmiany wizerunku było odświeżenie i odmłodzenie marki oraz podkreślenie aspektów bakalii i batonów jako naturalnych, ale przede wszystkim smacznych przekąsek. Projekt objął zmianę opakowań wszystkich należących do marki produktów.
Opakowanie z miseczką
Charakterystycznym elementem nowego projektu opakowań bakalii są umieszczone w centralnej części miseczki, wypełnione orzechami, suszonymi owocami czy ziarnami, które wskazują na przekąskowy charakter bakalii.
Ten zabieg ma ujednolicić wygląd opakowań. nową identyfikację wizualną otrzymały także Batony BA!. Położono nacisk na atrakcyjną prezentację produktu w celu podkreślenia jego smaku. .
Nowy, zwracający uwagę kolor
Uwagę klientów w sklepie ma przyciągnąć także bardziej intensywny, żywszy niż dotychczas kolor opakowań: pastelowy żółty i cieniowania zostały zastąpione wyrazistym odcieniem żółtego. Nowy kolor ma być silnym wyróżnikiem odświeżonej marki, a ponadto wyróżniać produkty na półce i jeszcze bardziej wzmocnić ich widoczność. Nowy kolor ma być się również intensywnie wykorzystywany w komunikacji.
- Z przeprowadzonych badań wynika, że w porównaniu z poprzednimi, nowe opakowania łatwiej zauważyć na półce. Budzą bardzo pozytywne skojarzenia z marką Bakalland. Co ważne, zdecydowanej większości konsumentów podoba się także nasz nowy logotyp – pozytywnie oceniło go ponad 70 proc. zapytanych klientów. Nowa identyfikacja wizualna w całości idealnie wpisuje się w dzisiejszy trend projektowania opakowań – mówi Artur Gajewski.
Nowa wersja logotypu
Lifting logotypu miał na celu jego unowocześnienie. Zrezygnowano z ostrych kątów oraz białego tła. Nowa wersja wpisuje się w obecne trendy, a jednocześnie zachowuje charakterystyczną dla marki Bakalland kolorystykę oraz większe litery B i D.
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!
Kliknij i obserwuj Ding.pl na
Włącz powiadomienia o ulubionych produktach: