Tupperware na skraju bankructwa. Czy to już koniec słynnej marki?
Tupperware to ikona kuchennych gadżetów. Słynna marka odnosiła sukcesy w przeszłości, teraz walczy o przetrwanie. Czy przestarzały model sprzedaży doprowadzi do upadku firmy?
Tupperware to amerykańska firma, która zrewolucjonizowała sposób przechowywania i transportowania jedzenia. To właśnie ta marka jako pierwsza wprowadziła na rynek plastikowe pojemniki. Stworzyli oni opakowania o różnych kształtach, z różnymi sposobami otwierania oraz przegrodami. Ich produkty zyskały ogromną popularność. Nic dziwnego, że szybko znaleźli się naśladowcy. Obecnie produkty Tupperware używane są w setkach tysięcy kuchni na całym świecie. To dzięki tej marce, w każdym sklepie z artykułami do domu można znaleźć bogaty wybór pojemników.
Nie każdy ma produkty marki Tupperware. Warto jednak wiedzieć, że to właśnie dzięki tej marce możemy w łatwy i wygodny sposób przechowywać jedzenie. Niestety ikona kuchennych gadżetów jest na skraju bankructwa. Czy produkty Tupperware znikną z rynku?
Tupperware na skraju bankructwa?
Mimo ogromnego sukcesu Tupperware, marka może nie przetrwać próby czasu. W Poniedziałek Wielkanocny, akcje tej firmy spadły o 49%. Obecny brak płynności finansowej oznacza, że Tupperware może mieć trudności z kontynuacją produkcji. W oświadczeniu Tupperware poinformowała współpracy z doradcami. Koncern stale poszukuje źródeł dofinansowania. Jednak inwestorzy giełdowi nie są uspokojeni. Akcje firmy mogą zostać wycofane z nowojorskiej giełdy. Co więcej, po raz trzeci od sierpnia 2022 roku, firma musi renegocjować swoje pożyczki. Istnieją poważne wątpliwości czy firma będzie mogła kontynuować swojej działalność. Jednakże, czy to oznacza całkowity koniec firmy, jest nadal kwestią otwartą.
Przestarzała sprzedaż?
Tupperware wciąż stosuje model sprzedaży, który wydaje się odchodzić do przeszłości. Oprócz sprzedaży w sklepie internetowym i dyskontach firma stawia na sprzedaż poprzez demonstracje u klienta. Takie spotkania mogą odbywać się u sąsiadów lub w domu klienta.
W 1948 roku odbyła się pierwsza impreza Tupperware. Był to pokaz produktów organizowany dla grupy znajomych, podczas którego serwowane były przekąski. Taka forma sprzedaży okazała się strzałem w dziesiątkę. Pokazy sprzedaży bezpośredniej okazały się popularną rozrywką dla kobiet. Imprezy Tupperwer były dla nich odskocznią, od codziennej opieki nad domem rodzinnym. Dodatkowo była to atrakcyjna kariera zawodowa. Kobiety, po powrocie mężczyzn z wojny, miały ograniczone możliwości zawodowe. Sprzedaż pojemników był dla nich świetnym sposobem na zarobienie dodatkowych pieniędzy. Z czasem Tupperware Party stały się popularnym sposobem spędzania wolnego czasu przez sąsiadów i rodziny.
Tupperware nadal umożliwia organizowanie demonstracji produktów w domu. Z upływem czasu ta forma sprzedaży nie jest już tak powszechna, jak kiedyś. W niektórych krajach, takich jak Niemcy, organizowanie takich spotkań wciąż jest popularne. W Polsce zainteresowani również mogą skorzystać z tej opcji. Wystarczy umówić się na spotkanie z przedstawicielem firmy za pośrednictwem strony internetowej.
Tupperware zniknie z rynku?
Tupperware nie traci popularności ze względu na samą jakość swoich produktów. Ich pojemniki nadal cieszą się dużym zainteresowaniem, a popyt wcale nie maleje. Jednakże firma boryka się z problemem przestarzałego modelu dystrybucji. Domowe demonstracje stały się mniej atrakcyjne dla klientów w erze e-commerce. Dodatkowo Tupperware, od kilku lat zmaga się z trudnościami na rynku z uwagi na rosnącą konkurencję. Firma została zmuszona do zmiany swojego model sprzedaży. W tym celu nawiązała współpracę z siecią Target, w celu sprzedaży swoich produktów. Powodem była spadająca liczba sprzedawców. Dodatkowo małe zainteresowanie marką, przez młodszych konsumentów negatywnie wpływa na kondycję koncernu. Mimo podjętych działań Tupperware nie odnotował poprawy sytuacji finansowej. W ciągu roku akcje firmy straciły 90% swojej wartości.
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!
Kliknij i obserwuj Ding.pl na
Włącz powiadomienia o ulubionych produktach: