Nowa funkcja Twittera – czym jest Twitter Shop?

Nikt nie wątpi, że media społecznościowe stały się potężnym narzędziem, dzięki któremu ludzie nawiązują kontakt i dzielą się wiadomościami. Jednak niektórzy użytkownicy nie wiedzą, że ich rolą jest też wspieranie interesów sklepów internetowych lub handlu. Tę funkcjonalność wykorzystał już Facebook i Instagram. Teraz Twitter podąża śladami innych sieci i wprowadził możliwość zrobienia zakupów na swojej platformie.

Twitter Shop
Reklama

Czym jest Twitter Shop?

Twitter rozpoczął testowanie Twitter Shop, sekcji poświęconej profilom zarządzanym przez sprzedawców. Nowa funkcja umożliwia właścicielowi konta udostępnienie katalogu produktów, w formacie bardzo zbliżonym do zakładki „Sklep” na Instagramie. Na ekranie profilu katalog będzie dostępny za pomocą przycisku „Wyświetl sklep”, tuż pod informacją opisową.

Katalog Twitter Shop zajmuje cały ekran aplikacji, dzięki czemu lista prezentowanych produktów jest większa i lepiej wygląda. Kliknięcie w konkretny produkt umożliwia użytkownikowi sprawdzenie szczegółów oferty i sposobu, w jaki może dokonać zakupu na oficjalnej stronie sklepu

Jak użytkownik może dokonać zakupu przez Twitter Shop?

Kiedy użytkownik odwiedza profil sprzedawcy, który ma włączony Twitter Shop, zobaczy przycisk „Wyświetl sklep” tuż nad swoimi twittami. Po naciśnięciu przycisku otworzy się lista z dostępnymi przedmiotami. Obok zdjęcia produktu udostępniane są takie informacje, jak:

  • nazwa i marka;
  • cena;
  • przycisk, który umożliwia zakup.

Gdy konsument jest gotowy do dokonania zakupu, może kliknąć w wybrany produkt. Wtedy automatycznie otworzy przeglądarkę w aplikacji, w której może dowiedzieć się więcej o produkcie i sprawdzić jego dostępność na stronie sprzedawcy. Tam poprzez dokonanie płatności online i wybranie odpowiedniej formy przesyłki kończy zakupy i pozostaje mu tylko oczekiwanie na dostawę.

Dla kogo dostępny jest Twitter Shop?

Obecny moduł Twitter Shop, początkowo pilotowany w lipcu 2021 r., umożliwia sprzedawcom umieszczenie do pięćdziesięciu produktów bezpośrednio na swoim profilu. Kiedy klient odwiedza profil z włączonym modułem sklepu, może przeglądać i przewijać karuzelę dostępnych produktów. W momencie, gdy dotknie jednego elementu, żeby dowiedzieć się o nim więcej, będzie mógł jednocześnie bezproblemowo go kupić w przeglądarce w aplikacji. Najważniejsze jest to, że nie ma konieczności opuszczania Twittera. Zakupy można zrobić z poziomu mediów społecznościowych.

Nowa funkcja jest obecnie dostępna dla wybranych sprzedawców detalicznych i partnerów handlowych w Stanach Zjednoczonych. Na razie tylko osoby, które mieszkają w USA i używają Twittera w języku angielskim na iPhone’ach będą mogły przeglądać i wchodzić w interakcje ze sklepami na Twitterze. Podobno firma ma udostępnić Twitter Shop za darmo dla każdego sprzedawcy i kupującego. Kiedy to nastąpi? Na razie nie wiadomo.

Czy Twitter Shop to dobre rozwiązanie?

Co się stanie, gdy Twitter rozszerzy dostępność swojej funkcji sklepu w innych regionach świata? Na pewno ta masowa sieć społecznościowa stanie się kolejnym prostym, szybkim i bezpośrednim sposobem dotarcia do potencjalnych konsumentów.

W celu nagłośnienia istnienia swojej marki, ale także w celu zaprezentowania produktów, usług lub artykułów, które sprzedajesz w Internecie, możesz przecież wykorzystać każdy kanał w sieci. Twitter na pewno pomógłby przekazać w formie krótkie twitta najważniejsze informacje, zainteresować treścią i zachęcić do przejrzenia oferty w Twitter Shop.

Dostępność takiej opcji na Facebooku czy Instagramie już pokazała, że klienci są zainteresowani formą robienia zakupów przez media społecznościowe. Sprzedawcy zyskują przede wszystkim możliwość bezpośredniej komunikacji z potencjalnym konsumentem. I to wszystko bez uciekania się do innych platform e-handlu i bez konieczności wnoszenia opłat za publikację ogłoszenia.

Twitter Shop to na pewno przyszłość branży e-commerce. Jeżeli pojawi się na szerszym rynku, będzie można rozwinąć biznes we własnym sektorze, udostępnić płatności online i zwiększyć ruch sprzedażowy za pośrednictwem tej skutecznej sieci społecznościowej.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama