Najważniejsze w czasie zakupów, czyli co sobie cenią Polacy

W ostatnim czasie wykonano badania na temat tego na co zwracają uwagę Polacy w sklepach.

Reklama

Zakupy są nierozłączną częścią naszego życia. Jedni lubią robić  je bardziej, drudzy mniej, jedni robią je częściej, inni idąc do sklepu starają się by jednorazowo kupić jak najwięcej i mieć spokój na dłużej. Niezależnie od tego, do którego grona osób należymy wiadomo jest, że nie unikniemy potrzeby konsumowania i zaspokajania podstawowych potrzeb. Robiąc zakupy wielu z nas ma swoje rytuały, ulubione miejsca i rzeczy, na które zwraca uwagę najbardziej. Czym są te rzeczy?W ostatnim czasie  Mobile Institute przeprowadził badania "Green Generation" z których wynika, że jest kilka kluczowych elementów na które podczas zakupów zwraca uwagę większość z nas i chyba warto się temu przyjżeć.

sklep

Cena

Jak się okazuję. to za ile, kiedy taniej i gdzie jest informacją, która interesuje Polaków najczęściej. Według badan jest to aż 37 proc. konsumentów. W tej grupie znajdują się w większym stopniu kobiety (48 proc.), osoby w wieku 45-54 lata (50 proc.), są też osoby z miast z miast 100-200 tys. mieszkańców (53 proc.). To nie powinno chyba dziwić o czym może świadczyć chociażby duże zainteresowanie śledzenia ofert w Internecie oraz czytanie gazetek promocyjnych.

Jakość

Na drugim miejscu postawić trzeba jakość towarów.

Polacy stają się coraz bardziej świadomi tego co jedzą, zwracamy uwagę na skład, konserwanty, kaloryczność produktów.  Jakość bierze pod uwagę bierze 33 proc. Badanych.

Ekologia

Kolejnym ważnym elementem jest sprawdzanie obecności certyfikatu ekologicznego. Cóż bycie „eko”, nikogo nie dziwi w naszych czasach.

Jedni oceniają to jako przewrażliwienie i fanaberie inni uważają, że trzeba dbać o to co jemy pod każdym względem. Do grupy tej należy 15 proc. i 13 proc. badanych, w szczególności z najstarszej grupy wiekowej. Na kupowanie żywności ekologicznej decyduje się jedna piąta badanych. Taka postawa dotyczy przede wszystkim kobiet (31 proc.), badanych w wieku 34-44 lata (28 proc.) oraz mieszkańców najmniejszych miast (33 proc.). Częściej po żywność ekologiczną sięgają także rodzice (47 proc.).

Zakupy tego typu częściej wybierają osoby deklarujące bycie weganinem, bądź wegetarianinem 13 proc. Są to przede wszystkim kobiety (23 proc.), osoby w wieku 25-44 lata (20 proc.) oraz badani z miast 20-50 tys. mieszkańców (22 proc.).

Miejsce robienia zakupów

Czy obojętne jest dla nas gdzie robimy zakupy? Jak wynika z badań - wcale nie. Najwięcej, bo aż 33 proc. badanych robi zakupy spożywcze w super- i hipermarketach, zaś ponad jedna piąta internautów wybiera małe osiedlowe sklepy / convenience. Osoby nieco starsze, bo w wieku 45-54 lat częściej decydują się na lokalne bazarki. Stanowią oni 28 proc. badanych. Ważnym miejscem robienia zakupów są też stacjonarne sklepy ekologiczne, na które wskazało 31 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły dedykowane działy z żywnością ekologiczną znajdujące się w super-  i hipermarketach (27 proc.).

wózek zakupowy

Podsumowując możemy zauważyć, że zakupy to wcale nie nieprosta sprawa i nie taka oczywista jakby się mogło wydawać. Wielu z nas ma swoje nawyki, do których jest ściśle przywiązany. Wyniki oznaczają jedno, że nie jesteśmy bierni na zmiany zachodzące w świecie i chcemy dbać o środowisko ( o czym może świadczyć duże zainteresowanie byciem eko). Z drugiej strony możemy wyciągnąć wniosek, że chyba jesteśmy oszczędni, skoro to ceny pojawiły się na pierwszym miejscu. A może wcale nie o oszczędność chodzi? Jak wygląda to u Was? Czy wspomniane ale czynniki wpływają na Wasze zakupowe rytuały ? Nawet jeśli tak nie jest, myślę, że dane z badań mogą wzbudzić do refleksji albo chociaż zaspokoić ciekawość, wszak jest to temat jakby codzienny.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama