Do poczytania i posłuchania – coraz bardziej popularne ebooki i audiobooki!
Empik ma powody do zadowolenia. Elektroniczne książki są coraz bardziej popularne. Wzrasta także dynamicznie oferta sklepu dla bibliotek publicznych.
Do poczytania i do posłuchania
Ebooki i audiobooki umacniają swoją pozycję na polskim rynku wydawniczym. Oprócz książki cyfrowej, aż 40 proc. użytkowników aplikacji Empik Go w 2022 r. słuchało podcastów - informuje Empik. Zdaniem marki segment audio notował silny wzrost w Polsce, w kolejnym roku z rzędu - w dwucyfrowym tempie. Aplikacja Empik Go z największą polską ofertą treści cyfrowych w 2022 r. powiększyła swój katalog o ponad 40 tysięcy tytułów.
Rośnie zainteresowanie książkami cyfrowymi
Wbrew ogólnoświatowej tendencji i obserwowanemu w ostatnich miesiącach przyhamowaniu wydatków konsumenckich w 2022 r. liczba subskrybentów korzystających z aplikacji Empik Go wzrosła o 30 proc. Wynik ten świadczy o tym, że rosnące od 2020 r. zainteresowanie treściami cyfrowymi nie wytraca tempa.
Audiobooki, ebooki i podcasty stały się – obok książki papierowej – wyborem Polaków szukających rozrywki na wieczór. Towarzyszą także nam w drodze do pracy czy szkoły. W ostatnim roku abonenci aplikacji Empik Go spędzili z ebookami i treściami audio niemal 35 milionów godzin, co jest o 35 proc. większą wartością, niż w roku poprzednim, podał Empik.
- Rok 2022 był kolejnym czasem wyzwań. Naszym celem było dostarczenie nowych, wartościowych tytułów, które stanowiłyby nie tylko rozrywkę, ale także źródło wiedzy. Poszerzyliśmy nasz katalog o 52 proc. W bibliotece Empik Go pojawiły się setki nowych wydawnictw autorów i twórców. To dla nas największa wartość - mówi Kuba Piotrkowicz, head of digital content w Grupie Empik.
Oferta abonamentowa „GO Mini”
Oferta „Go Mini” skierowana jest do osób, które są fanami książek, ale nie mają zbyt dużo czasu na czytanie. Abonament już od pierwszych dni zyskał dużą popularność, zwłaszcza wśród osób, które dopiero zaczynają przygodę z ebookami i audiobookami.
W 2022 roku do abonamentu Go Max oraz abonamentu dla bibliotek dołączyła oferta Empik bardziej przyjazna cenowo, czyli abonament Go Mini.
- Sieć przygotowała propozycję dla osób, które mają trochę mniej czasu na czytanie i słuchanie, ale nadal zależy im na zapoznawaniu się z nowościami wydawniczymi i kultowymi tytułami - tzw. „longsellerami” dostępnymi w całej ofercie - wyjaśnia Kuba Piotrkowicz.
Nowe produkcje
Empik Go rozwija także swoją działalność wydawniczą. W ubiegłym roku zespół produkcyjny zrealizował ponad 700 audiobooków i podcastów, co przełożyło się na 7 tysięcy godzin nagrań. O rozwoju można mówić także w kontekście ebooków. Empik Go wydał ponad 400 nowych tytułów.
- W sektorze produkcyjnym planujemy kolejne innowacje, już za kilka miesięcy wystartuje nasze studio nagraniowe, które ma być najnowocześniejszym w Polsce. Jest na co czekać – dodaje Piotrkowicz.
Oferta także dla bibliotek publicznych
Empik Go rozwija równie dynamicznie swoją ofertę dla bibliotek publicznych. Aż o 24 proc. więcej instytucji publicznych podpisało umowę z Empik Go na dystrybucję abonamentu bibliotecznego. Czytelnicy setek bibliotek w Polsce mogą co miesiąc odebrać w swojej lokalnej bibliotece darmowe kody do aplikacji Empik Go.
W 2022 r. w aplikacji pojawiły się aż 32 oryginalne produkcje Empik Go, m.in. „Projekt Riese” Remigiusza Mroza czy „Mierzeja” braci Miłoszewskich. Do katalogu dołączyło także kolejne 24 tysiące nowych odcinków podcastów. Największą liczbę odbiorców wciąż przyciągają podcasty true crime oraz te z kategorii well-being. W ciągu najbliższych 12 miesięcy do biblioteki ma trafić kolejne kilkanaście produkcji topowych twórców.
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!
Kliknij i obserwuj Ding.pl na
Włącz powiadomienia o ulubionych produktach: