ALDI zwiększa dostępność cichych godzin dla osób neuroatypowych

ALDI współpracuje z Fundacją JiM od ponad 3 lat, wspierając tworzenie lepszego świata dla osób neuroatypowych. W zeszłym roku, 2 kwietnia, sieć umożliwiła całodniowe zakupy w ciszy przed Wielkanocą. W tym roku, od 1 lipca, ALDI zwiększa częstotliwość Cichych Godzin i wprowadza je w późniejszych porach. Decyzja ta wynika z badania preferencji zakupowych osób w spektrum autyzmu i ich rodzin, przeprowadzonego w marcu wspólnie z Fundacją JiM, inicjatorem akcji.

Aldi
Aldi fot. materiały prasowe
Reklama

Nowy harmonogram cichych godzin w ALDI: większa elastyczność dla klientów

Na podstawie analizy odpowiedzi około 1900 respondentów i zaleceń Fundacji JiM, od 1 lipca w sklepach ALDI obowiązywać będzie nowy harmonogram Cichych Godzin, bardziej odpowiadający potrzebom klientów:

  • w poniedziałki między 19:00 a 21:00
  • w czwartki między 17:00 a 19:00
  • w soboty między 18:00 a 20:00

 – Jak dotąd w ALDI Ciche Godziny były dostępne dwa razy w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego z Fundacją JiM, klienci neuroatypowi i ich rodziny chętniej robiliby zakupy w naszej sieci w innych, bardziej dopasowanych godzinach oraz dniach tygodnia. Odpowiadamy na te potrzeby i wydłużamy czas trwania Cichych Godzin oraz dodajemy o jeden dzień więcej - dzięki temu klienci, którzy cenią sobie zakupy w ciszy, od teraz będą mogli dokonywać zakupów w takiej atmosferze częściej i dłużej - wskazuje Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji ALDI Polska.

Współpraca ALDI z fundacją JiM: pierwsze badanie potrzeb neuroatypowych klientów

Trzeba podkreślić, że sieć ALDI, której strategia opiera się na uproszczeniu procesu zakupowego, wyróżnia się szerokimi alejkami i uporządkowanym planem sklepu. Osoby neuroatypowe zauważają, że takie środowisko pozytywnie wpływa na ich doświadczenia zakupowe, redukując nadmiar bodźców i rozpraszaczy.

Zrozumienie potrzeb osób neuroatypowych jest kluczowe dla osiągnięcia ich lepszego funkcjonowania w społeczeństwie. Cieszymy się, że razem z ALDI udało przeprowadzić nam się pierwsze badanie ich potrzeb zakupowych w Polsce na taką skalę. Dla nas jako Fundacji ważne jest przede wszystkim zapewnienie osobom neuroatypowym dogodnych dla nich warunków do wykonywania codziennych czynności, takich jak zakupy. Celem, który także przyświecał nam przy planowaniu i przeprowadzaniu tego badania było to, żeby pokazać światu, że potrzeby osób, czy to w spektrum autyzmu, czy ADHD, nie tylko nie odbiegają od potrzeb osób neurotypowych, ale wręcz się z nimi pokrywają. Dostosowując przestrzenie publiczne, sklepy czy miejsca kultury do potrzeb zgłaszanych nam przez neuroróżnorodną społeczność tak naprawdę sprawimy, że będą bardziej przystępne dla nas wszystkich – stwierdza Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

    Artykuły

    Blog

    Reklama