Aldi na słodko. Sieć notuje od początku 2023 r. dynamiczny wzrost sprzedaży czekolad.

W pierwszym półroczu 2023 r. Aldi odnotowało imponujący wzrost wartości sprzedaży czekolad. W związku z obchodami Światowego Dnia Czekolady, sieć sklepów przeprowadziła analizę trendów zakupowych w tej kategorii produktów. O wynikach piszemy w artykule. Przeczytaj i odkryj tajemnicę czekoladowego sukcesu!

Aldi zwiększa sprzedaż czekolad od początku 2023 r.
Czekolady w sklepach ALDI są objęte częstymi promocjami, dzięki którym kupujący od początku 2023 r. zaoszczędzili ponad 21 proc. na ich zakupie. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Ze słodkich kart historii czekolady

W dniu 7 lipca obchodzony był Światowy Dzień Czekolady. Historia początków czekolady, choć w innej niż aktualnie formie, sięga okresu prekolumbijskiego. Pierwszą czekoladę w formie pitnej przyrządzali już Majowie. Był to gorzki, rytualny napój.

Czekolada w formie powszechnie znanej, to z kolei XIX wiek i Francis Fry, który w 1847 r. stworzył pierwszą tabliczkę czekolady. Uzyskał ją dzięki połączeniu kakao, cukru oraz rozpuszczonego tłuszczu kakaowego

Konszowanie, czyli  długotrwałe, intensywne walcowanie i mieszanie składników czekolady, zostało wynalezione przez Rudolphe’a Lindta w drugiej połowie XIX w. Od tamtej pory, aż do dzisiaj powstało wiele rodzajów czekolad wśród których najbardziej popularne to gorzka, deserowa, mleczna i biała. Choć znamy je ze standardowych objętości wynoszących ok. 100-200 g, to największa czekolada na świecie ważyła ponad 5 ton, czyli tyle, co mniej więcej 3 dużych rozmiarów hipopotamy, i można z niej było wykroić ponad 70 tys. tabliczek o standardowych rozmiarach.

Coraz większe spożycie czekolad w Aldi

Jak wynika z badań własnych ALDI, czekolady są produktem całorocznym, jednak największą sezonowość i skok w sprzedaży sieć handlowa odnotowuje w okresie zimowym, zwłaszcza przedświątecznym. Ale, to nie koniec pozytywnego trendu. Kategoria czekolad w ALDI ma częste promocje, dzięki którym kupujący od początku 2023 r. zaoszczędzili ponad 21 proc. na ich zakupie.

Ponadto, podczas analizy trendów zakupowych czekolad, która została przeprowadzona niedawno przez sieć handlową z okazji Światowego Dnia Czekolady, okazało się, że wartość sprzedaży w kategorii czekolad w ALDI wzrosła w pierwszym półroczu 2023 r. o ponad 38 proc. Ten znaczący wzrost sprzedaży czekolad, nie dziwi, gdy przyjrzymy się dostępnemu asortymentowi.

Aldi z rosnącym poziomem sprzedaży czekolad
W asortymencie ALDI znajduje się prawie 90 wariantów smakowych czekolad, w tym 45 w obrębie marek własnych. Fot. Adobe Stock

Jakie czekolady kupimy w Aldi?

Czekolady mleczne, gorzkie, deserowe oraz tzw. "czekolady" białe - to tylko niektóre z rodzajów tego smakołyku, które dostępne są w tej sieci handlowej. W asortymencie ALDI znajduje się prawie 90 wariantów smakowych, w tym 45 w obrębie marek własnych. Czekolady są produktem całorocznym, jak wynika z badań własnych ALDI.

- Pokusiliśmy się o wewnętrzną analizę koszyków zakupowych naszych klientów, która pozwala nam wysnuć wniosek, że przeciętne gospodarstwo domowe kupuje blisko 4 kg czekolady rocznie w przeliczeniu na jedną osobę – mówi Szymon Czubak, kierownik kategorii ALDI Polska. - Nasi klienci najczęściej wybierają „Orzechową”, czyli czekoladę mleczną z całymi orzechami laskowymi naszej marki własnej Château. Dużym zainteresowaniem cieszą się także czekolady tej samej marki dostępne w aż 16 unikalnych wariantach smakowych, dostępnych tylko w ALDI, np. czekolada mleczna ze słonymi precelkami, czy czekolada biała z wiórkami kokosa lub chrupkami – dodaje S. Czubak.

Aldi z certyfikatami i promocjami na czekolady

Jak przyznaje sieć handlowa, klienci są zadowoleni z różnorodności dostępnych wariantów smakowych czekolad, które wpływają bezpośrednio na ich popularność. Aldi oferuje szeroki wybór czekolad, w tym 3 marki własne: Moser Roth, Châtea, Choceur, które zdobyły uznanie i lojalność kupujących. Kakao używane do produkcji czekolad marek własnych ALDI posiada liczne certyfikaty. Wśród nich UTZ, Rainforest Alliance oraz Fairtrade.

Marka podała też, że w celu jeszcze większego zachęcenia swoich klientów do zakupu, regularnie proponuje specjalne promocje okresowe na czekolady, a także atrakcyjną tzw. "Promocję od pierwszej sztuki". Dzięki niej konsumenci nie muszą kupować kilku opakowań danego produktu, aby skorzystać z promocyjnego rabatu, ponieważ obowiązuje on już od pierwszej sztuki.

Powyższe elementy sprawiają, że zakup czekolad w Aldi jest nie tylko smakowitym doświadczeniem, ale także korzystnym wyborem dla naszych portfeli.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama