• Logo
  • Krakówul. Bolesława Czuchajowskiego

Zacznij się zdrowo odżywiać. To proste!

Jeśli marzy nam się zdrowa dieta pozytywnie wpływająca na nasze samopoczucie, nie zwlekajmy. Czasem zaledwie kilka zmian w codziennym menu jest w stanie przynieść fantastyczne rezultaty. Niektóre metody przygotowywania posiłków są przecież korzystniejsze niż inne.

Po pierwsze – pieczenie

Pieczenie najczęściej znajduje zastosowanie wtedy, gdy bierzemy się za przygotowywanie potraw mięsnych. Jeśli jednak odbywa się w wysokich temperaturach musimy liczyć się z tym, że będzie prowadzić do utraty przez mięso wielu z zawartych w nim składników odżywczych. Tak dzieje się choćby w przypadku tiaminy, biotyny oraz witaminy C i witamin z grupy B. Pieczenie z dużą ilością soli poprawia miękkość mięsa, sprawia jednak, że staje się ono suche i zaczyna się kurczyć. Jeśli więc chcemy zminimalizować tego rodzaju straty, dobrym pomysłem z pewnością okaże się wykorzystanie folii do pieczenia. Dania, które przygotowuje się z jej udziałem, stają się bardziej soczyste, a jednocześnie zawierają mniej kalorii. Ponieważ duszą się we własnym sosie, nie musimy dodawać do nich ani wody, ani, tym bardziej, tłuszczu. Co przy tym szczególnie ważne, folia sprawdza się znakomicie nie tylko wtedy, gdy pieczemy mięso, ale i wówczas, gdy jesteśmy odpowiedzialni za przygotowywanie ryby oraz warzyw. Dania można zresztą przygotowywać w ten sposób nie tylko w piekarniku, ale również na grillu.

jedzenie

Po drugie – gotowanie na parze

Dania, które są gotowane na parze są uważane za najzdrowsze, a jednocześnie najprostsze. Na parze można przy tym gotować nawet delikatne produkty nie obawiając się, że pozbawimy je w ten sposób czy to soli mineralnych, czy to witamin. Odbywa się to zresztą bez strat dla ich kolorów, dla smaku oraz aromatu. Potrawy przygotowywane na parze w szczególny sposób polecane są kobietom w ciąży i małym dzieciom.

Co można jeść bez gotowania?

Zarówno warzywa, jak i owoce mają szereg właściwości prozdrowotnych. Nie tylko oczyszczają organizm z toksyn, ale również zawierają wiele błonnika. Jedząc je mamy poczucie sytości, a jednocześnie wiemy, że nasz układ trawienny może lepiej funkcjonować. Szukając źródeł witaminy C warto zainteresować się nie tylko cytryną, ale również rzodkiewką i pomidorami. Jeśli zaś zależy nam na tym, aby organizm nie cierpiał z powodu niedoborów witaminy K, doskonałym rozwiązaniem okaże się stawianie na szpinak i kalafior. Z kolei jabłka i gruszki zasługują na nasze zainteresowanie ze względu na to, że są owocami bogatymi w pektyny. Zarówno warzywa, jak i owoce najlepiej zjadać na surowo. Są wtedy nie tylko najbardziej odżywcze, ale i najsmaczniejsze.

Nie bój się przypraw

O znakomitych właściwościach owoców i warzyw mówi się wiele, należy jednak mieć na uwadze i to, że wcale nie mniej istotne w naszej diecie są przyprawy. Zarówno curry, jak i kurkuma są znane ze swoich właściwości odżywczych i działania przeciwzapalnego. Z kolei czosnek okazuje się cennym wsparciem dla tych osób, które są zagrożone chorobami krążenia.

Jak często jeść?

Dietetycy są zgodni w przynajmniej jednej kwestii, uważają, że powinniśmy jeść częściej i mniej. Gdybyśmy więc mieli stworzyć jadłospis idealny, z pewnością składałby się on z pięciu posiłków. To właśnie ta liczba wydaje się najbardziej odpowiednia wtedy, gdy zależy nam na utrzymaniu glukozy na odpowiednim poziomie. Pozwala też na wydzielanie insuliny we właściwych ilościach, dzięki czemu jesteśmy najedzeni, a jednocześnie nie mamy problemów z utrzymaniem prawidłowej masy ciała. Organizm, który zostaje przyzwyczajony do stałych godzin jedzenia, zaczyna zachowywać się w sposób zbliżony do tego, jaki jest charakterystyczny dla zegara. Nie tylko pracuje szybciej, ale również najbardziej efektywnie wykorzystuje energię.

zdrowa dieta

Poznaj piramidę zdrowego żywienia

Piramida zdrowego żywienia zasługuje na zainteresowanie przede wszystkim dlatego, że pozwala na efektywne planowanie codziennej diety. Warto więc pamiętać, że u jej podstaw niezmiennie znajdują się produkty zbożowe. To właśnie one powinny stanowić przynajmniej połowę dziennego zapotrzebowania energetycznego. To między innymi: pieczywo, kasze, makarony i płatki śniadaniowe. Powyżej znajdują się warzywa i owoce, a także produkty mleczne oraz jaja. Warto zatroszczyć się więc o to, aby codziennie przyjmować ich trzy lub cztery porcje, jeśli nie ma do tego żadnych przeciwwskazań. Kolejne piętro piramidy to z kolei ryby, mięso i rośliny strączkowe.

Marcin Ofertowicz

Marcin to pasjonat promocji i nowinek zakupowych. Ekspert w dziedzinie najnowszych technologii stosowanych w e-sklepach oraz tradycyjnych sieciach handlowych. Zawsze trzyma rękę na pulsie i nie zaskoczy go żaden news. Od niedawna współpracuje z portalami gazetkowymi Ding.pl, Promocyjni.pl, Promoceny.pl oraz Okazjum.pl.

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

  • Jedzenie
  • Owoce
  • Warzywa
  • Gotowanie
  • Vege
  • Fit
  • Zdrowe jedzenie
Gazetki

Gazetki wybrane dla Ciebie

Stylowe wnętrza w Leroy MerlinLeroy Merlin
12 lut - 2 mar 2020
Gazetka Leroy Merlin
Zimowe inspiracje w Black Red WhiteBlack Red White
4 lut - 3 mar 2020
Gazetka Black Red White
hit
Carrefour - wszyscy zasługujemy na najlepszeCarrefour
11 - 24 lut 2020
Gazetka Carrefour
hit
Akcja podłogi i drzwi w sklepach Castorama!Castorama
19 lut - 17 mar 2020
Gazetka Castorama
hit
Katalog LidlaLidl
17 - 24 lut 2020
Gazetka Lidl
Na dobry tydzień - KauflandKaufland
20 - 26 lut 2020
Gazetka Kaufland

Ding.pl to serwis internetowy prezentujący gazetki promocyjne oraz katalogi sklepów i dużych sieci handlowych. Dzięki geolokalizacji otrzymasz przede wszystkim oferty sklepów, z Twojego bliskiego otoczenia. Dodatkowo na stronie znajdziesz adresy sklepów, więc w trakcie podróży bez problemu trafisz do ulubionego sklepu.

Na naszym serwisie znajdziesz najlepsze promocje i oferty z całej Polski. Dzięki Ding.pl w prosty sposób porównasz ceny z różnych sklepów i rozsądnie zaplanujecie zakupy. Chcesz tanio kupić cukier lub panele podłogowe. Kupić rower na prezent? Spróbować piwa w okazyjnej cenie? Z Ding.pl jest to bardzo proste! U nas dostaniesz nową gazetkę promocyjną sklepu: Lidl, Biedronka, IKEA, Media Markt czy Leroy Merlin.

Nie interesują cię wszystkie promocyjne produkty? Chcesz dostawać powiadomienia tylko od wybranych sieci? Wypatrujesz jakiegoś produktu w najniższej cenie? W Ding.pl zakupy są proste i przyjemne! W naszym serwisie możesz włączyć powiadomienia do ulubionych produktów i sieci sklepów, dzięki czemu nigdy nie przegapisz najlepszych ofert. Dodatkowo z Ding.pl możesz stworzyć listę zakupową, którą zabierzesz ze sobą!

Ding.pl jest wszędzie tam, gdzie najlepsze promocje i okazje! Z nami nigdy nie przegapisz nowych promocji sklepów Pepco, Jysk, Tesco, RTV EURO AGD czy Rossmann!

Ding.pl jest dostępne również w formie aplikacji mobilnej. Możecie ją pobrać za darmo z naszej strony internetowej.

Eu Badge