Żabka na szczycie rankingu innowacyjnych firm dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji! Jakie korzyści dla klientów?
Czy innowacje technologiczne mogą być odczuwalne przez klientów popularnych sieci handlowych? Wszystko zależy od umiejętnego wykorzystania nowości w rozwiązaniach nastawionych na zaspokojenie potrzeb klienta. Znana sieć handlowa jest prekursorem transformacji cyfrowej. O jej dokonaniach przeczytasz w artykule!
Żabka - marką przyszłości
Popularna sieć handlowa Żabka ma się czym pochwalić. Znalazła się ona na pierwszym miejscu w rankingu firm, które w najbardziej innowacyjny sposób wykorzystują rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, wyraźnie dystansując pozostałych graczy.
Trwająca w sieci handlowej od 2016 r. transformacja cyfrowa jest jednym z filarów rozwoju firmy. Dzięki niej Żabka stała się najszybciej rozwijającą się siecią modern convenience w Europie i jedną z najbardziej dynamicznych na świecie, a tworzone przez Żabkę we współpracy z partnerami nowoczesne technologie ułatwiają życie i uwalniają czas milionom klientów.
Wyrazem tych dążeń sieci handlowej było m.in. otwarcie w Poznaniu, 2 lata temu, pierwszej placówki bezobsługowej Żabka Nano. Sieć placówek Nano jest obecnie jedną z największych na świecie.
Innowacyjność elementem rozwoju
Jak podała sieć handlowa, podstawowym składnikiem jej rozwoju jest innowacyjność. W skład wielu czynników rozwoju wchodzi zespół rozwiązań technologicznych m.in.:
- zarządzanie sklepami,
- zarządzanie asortymentem,
- centra analityczne BIG DATA,
- sztuczna inteligencja,
- aplikacje mobilne.
Nowoczesne rozwiązania dla franczyzobiorców i dla klientów
Technologie AI/ML, czyli sztucznej inteligencji oraz ML, czyli uczenia maszynowego w Żabce obecne są w wielu miejscach działalności, np. w sługach nakierowanych na klienta, w których pomagają dobierać dostosowaną do niego, optymalną ofertę, przez obszar franczyzobiorcy, którego wspierają w procesie zamówienia i dbają o optymalne zaopatrzenie w towary.
Żabka udostępnia franczyzobiorcom szereg unikalnie zaprojektowanych, nowoczesnych narzędzi, które wspierają zarządzanie sklepem i ułatwiają codzienne funkcjonowanie. Te inteligentne rozwiązania obejmują platformę Cyberstore, narzędzie OptiPlan, system automatycznego uzupełniania zapasów w sklepie, platformę e-learningową i wiele innych.
Sieci sklepów autonomicznych Nano
Jak przyznaje sieć handlowa, najbardziej rozpoznawalnym i innowacyjnym projektem jest Żabka Nano, czyli największa sieć sklepów autonomicznych w Europie. To unikalne przedsięwzięcie jest połączeniem sklepu fizycznego z placówką handlową w opcji cyfrowej.
Wstęp do tej placówki możliwy jest z wykorzystaniem dowolnej karty płatniczej lub aplikacji mobilnej Żappka z kartą płatniczą podpiętą pod Żappka Pay. Innowacyjna koncepcja sklepu, ułatwiającego szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i obeigu gotówki, jest precyzyjnie dostosowany do charakteru lokalizacji oraz profilu klientów.
Kilka formatów Nano
Sklepy Żabka Nano działają w kilku formatach, takich jak: samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, punkty tradycyjne tzw. brick-and-mortar (murowane) czy store-in-the-store. Każdy z nich wykorzystuje technologię opracowaną w ścisłej współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi. Jeśli pierwszy sklep Żabka Nano powstał w czerwcu 2021 r. w Poznaniu, to obecnie w całej Polsce jest już ponad 60 tych placówek.
Cztery działy cyfrowe
Na koniec warto dodać, że zgodnie z planami Żabki, dzięki obecności czterech działów cyfrowych w strukturach dsykontera, nowe rozwiązania dla klientów oparte na technologii cyfrowej są wdrażane, co kilka miesięcy. To daje polskiej sieci convenience mocną pozycję wśród najbardziej zaawansowanych technologicznie sieci handlowych na świecie.
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!
Kliknij i obserwuj Ding.pl na
Włącz powiadomienia o ulubionych produktach: