Polacy coraz częściej zamierzają wydawać pieniądze na wakacje i ogrody.

Z danych GfK – An NIQ Company wynika, że w miarę zbliżania się lata coraz więcej Polaków planuje wydatki na wakacje i narzędzia ogrodnicze. W okresie komunii zwiększa się również zainteresowanie zakupem sprzętu komputerowego i smartfonów. Wyniki te pochodzą z najnowszego badania „Current Consumer Mood”.

Kobiety na leżakach
Kobiety na wakacjach fot. Adobe Stock
Reklama

Branża turystyczna może spodziewać się owocnego sezonu.

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez GfK – An NIQ Company, połowa Polaków planuje wydatki na wakacyjne wyjazdy, co jest wzrostem o 11 punktów procentowych od październikowych wyników. Podobne ożywienie widać wśród właścicieli ogrodów – jedna trzecia z nich zamierza zainwestować w sprzęt ogrodowy, co stanowi wzrost o 6 punktów procentowych. Również więcej osób planuje zakup małego AGD (32% w porównaniu do 27% poprzednio) oraz pojazdów (29% w porównaniu do 26%).

Handel wciąż jest daleki od hurraoptymizmu, ale konsumenci wysyłają czytelne i coraz częstsze sygnały związane z większą skłonnością do dużych wydatków. I to nie koniecznie związanych z bieżącymi potrzebami. Decyzje o zakupie auta, większym remoncie czy doposażeniu ogrodu podejmiemy najczęściej wówczas, gdy czujemy się zabezpieczeni finansowo, zarówno „tu i teraz” jak
i w perspektywie najbliższych miesięcy. Taki stan w gospodarce pojawił się pierwszy raz od dawna
i nabywcy dają temu wyraz w swoich deklaracjach
mówi Anna Bańka, Consultant w GfK – An NIQ Company.

Okres komunijny stymuluje wzrost sprzedaży urządzeń elektronicznych.

Sezon komunijny, który jest w pełnym rozkwicie, znacząco wpływa na wzrost zakupów w kategorii sprzętu komputerowego i smartfonów. Według badania GfK – An NIQ Company, obie kategorie odnotowały wzrost w deklaracjach zakupowych z 24% do 31%. Istnieją jednak grupy produktów, na które Polacy planują wydawać mniej w nadchodzących miesiącach, takie jak duże wydatki na cele medyczne czy wyposażenie warsztatu.

Skąd będziemy brać środki na te zakupy? Najczęściej planujemy użyć gotówki – przy zakupie małego AGD taką formę finansowania wskazuje aż 64% respondentów, a w przypadku wyposażenia ogrodu 58%.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

    Artykuły

    Blog

    Reklama