Wsparcie czytelnictwa polskiej prasy przez Lidl Polska

W erze cyfryzacji tradycyjna prasa staje w obliczu silnej konkurencji ze strony treści dostępnych w Internecie. Niemniej jednak nie wszyscy mają możliwość lub chęć do korzystania z e-wydań swoich ulubionych gazet. Aby ułatwić Polakom dostęp do prasy, Lidl Polska oferuje sprzedaż czasopism we wszystkich swoich lokalizacjach. Dodatkowo, w większości sklepów Lidl Polska, ekspozytory z gazetami znajdują się tuż przy wejściu, co ma na celu zapewnienie wygody klientom.

lidl
Photo by VLADISLAV BOGUTSKI on Unsplash
Reklama

Lidl Polska zdaje sobie sprawę, że czytanie jest wartościowym nawykiem, który warto promować. Dlatego sieć oferuje sprzedaż prasy we wszystkich swoich lokalizacjach. Klienci mogą liczyć na spójny wybór ogólnopolskich tytułów w każdym sklepie, niezależnie od miejsca. Dzięki temu nie muszą rezygnować z czytania swoich ulubionych magazynów, nawet gdy odwiedzają inne miasta. Ponadto sieć wspiera lokalne publikacje, które są dostępne w wyznaczonych regionach sklepów Lidl Polska.

Stan czytelnictwa w Polsce

Z raportu "Prasa drukowana i cyfrowa 2023/2024", przygotowanego przez Polskie Badania Czytelnictwa, wynika, że w minionym roku sprzedano ponad 300 milionów egzemplarzy prasy drukowanej. Ponadto, dla ponad 60% kobiet w wieku 40 lat i starszych, tradycyjna wersja czasopism jest głównym źródłem informacji. W Polsce zasięg prasy wśród osób w wieku od 15 do 75 lat wynosi ponad 80%, przy czym aż 45% stanowią czytelnicy prasy drukowanej. Te dane jednoznacznie wskazują, że mimo postępu technologicznego, niemal połowa z nas wciąż preferuje papierowe wydania gazet.

Co więcej, w swoim raporcie Polskie Badania Czytelnictwa wskazują, że wraz z upływem lat, osoby starsze częściej wybierają prasę drukowaną.

W Lidl Polska wierzymy, że czytanie poszerza horyzonty, dlatego oferujemy szeroki asortyment tytułów prasowych we wszystkich naszych sklepach. Wiemy również, że nie każdy może lub potrafi korzystać z Internetu, jak choćby osoby starsze, dlatego ważne jest, aby miały one łatwy dostęp do ulubionych czasopism. Dla dodatkowego komfortu klientów prasa w większości placówek Lidl Polska znajduje się w tym samym miejscu (strefa wejścia do sklepu), co znacząco ułatwia zakupy.

Jako firma odpowiedzialna społecznie wspieramy także lokalnych, niezależnych wydawców, którzy piszą o rzeczach ważnych dla swoich społeczności – stwierdza Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs oraz CSR w Lidl Polska.

Publikacje dostępne w Lidl Polska

W sklepach Lidl Polska dostępnych jest ponad 100 różnych tytułów, obejmujących czasopisma, dzienniki ogólnopolskie i regionalne, tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki, dwumiesięczniki, kwartalniki oraz półroczniki. Sieć wspiera również lokalnych wydawców, oferując ponad 120 tytułów. Dodatkowo Lidl Polska proponuje wydania specjalne, takie jak czasopismo "Twój Styl" (numery 5 i 7), które zawierają unikalne dodatki, dostępne tylko w sklepach Lidl.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama