Ruszaj z kawą w nowy dzień!
1 października przypada Międzynarodowy Dzień Kawy. Z małą czarną w tle przyglądamy się trendom w piciu tego wybornego, orzeźwiającego napoju.
Dni świętowania kawy
Dni świętowania kawy są podawane różnie, ale są zbliżone w czasie. Jedni uznają datę 29 września, gdy w kilku krajach obchodzi się Dzień Kawy, który został podobno wypromowany w Japonii przez stowarzyszenie kawy The All Japan Coffee Association. Inni uznają Międzynarodowy Dzień Kawy, który w 2022 r. przypada na 1 października. Nie wdając się w pretensje do dat, mamy szansę przyjrzeć się najnowszym trendom w piciu tego napoju w Polsce.
Coraz częściej pijemy kawę poza domem
Jak wynika z badania Café Monitor ARC Rynek i Opinia - w Polsce zaznacza się trend picia kawy poza domem. Ponad połowa Polaków pije kawę poza domem i odsetek ten ponownie, po okresie pandemicznym, rośnie: w ciągu ostatnich dwóch lat odsetek osób pijących kawę poza domem wzrósł o 12 punktów procentowych. Najwyższy odsetek osób 41 proc. stanowią ci, którzy odwiedzają miejsca serwujące kawę kilka razy w miesiącu. W wynikach tegorocznej, już 15 edycji, Café Monitora, zauważalna jest zmiana stosunku Polaków do picia kawy poza domem. Konsumenci, traktujący niegdyś kawę wypitą na mieście jako kofeinowy strzał energii i ratunek przed zmęczeniem, obecnie zmieniają swoje podejście, traktując proces picia kawy na mieście jako swego rodzaju rytuał i przyjemność. I z tego rytuału nie chcą rezygnować, na co wskazuje rosnący z roku na rok procent osób pijących kawę poza miejscem zamieszkania.
Rytuał, smak czy przyzwyczajenie
W porównaniu z ubiegłym rokiem o 9 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które przyznają, że picie kawy jest dla nich rytuałem i piją kawę dla przyjemności. Najczęściej jednak powodem picia kawy jest jej smak i przyzwyczajenie. Co trzeci kawosz pijący kawę poza domem przyznaje, że potrzebuje kawy, by rozpocząć dzień.
Jaką kawę lubimy najbardziej?
Polacy preferują smaczne i pieniste café latte (29 porc. badanych) oraz mocne espresso (28 proc. badanych). Popularna jest także Latte Macchiato, którą wybrało 25 proc. badanych. Tylko 5 proc. osób pijących kawę z mlekiem wybiera mleko roślinne, najczęściej jest to mleko owsiane lub sojowe.
Kawoszom niestraszne wzrastające ceny kawy
Wysoki wskaźnik inflacji i, co za tym idzie, rosnące ceny produktów nie odstraszają kawoszy. Osoby spożywające kawę nie wahają się wydać więcej pieniędzy na kawową przyjemność niż w ubiegłym roku, co potwierdza wzrost, w porównaniu do lat poprzednich, średniej kwoty wydawanej w czasie jeden wizyty w kawiarni sieciowej.
- Coraz częściej konsumenci zwracają także uwagę na ofertę deserów i przekąsek serwowanych do kawy, co pokazuje, że nie jest ona pita w międzyczasie, a stanowi okienko, pauzę w codziennym, szybkim trybie dnia. – komentuje autorka raportu, Natalia Sieroń z ARC Rynek i Opinia.
Badanie Café Monitor 2021 zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie N=1711 osób w dniach 3-14.07.2022. Badani to osoby, które ukończyły 16 lat.
Aby zasmakować nowych, kawowych doznań wejdź na strony ding.pl, na których nie brakuje wielu promocyjnych ofert na doskonałe kawy.
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!
Kliknij i obserwuj Ding.pl na
Włącz powiadomienia o ulubionych produktach: