PSH Lewiatan - lokalnie odpowiedzialną marką. Raport zrównoważonego rozwoju i najważniejsze wnioski!

Biznes to nie tylko zysk mierzony w złotówkach. Dla PSH Lewiatan ważny jest również odpowiedzialny i zrównoważony rozwój. O wynikach pracy nastawionej na sukces mówi pierwszy w historii tej sieci handlowej raport.

Pierwszy raport zrównoważonego rozwoju PSH Lewiatan: sukcesy lokalnej odpowiedzialności
Z okazji Dnia Przedsiębiorcy, 21 czerwca, Polska Sieć Handlowa Lewiatan opublikowała swój pierwszy raport zrównoważonego rozwoju. Źródło: PSH Lewiatan
Reklama

Szerokie grono badanych

Z okazji Dnia Przedsiębiorcy, który był obchodzony 21 czerwca, Polska Sieć Handlowa (PSH) Lewiatan opublikowała swój pierwszy raport zrównoważonego rozwoju o nazwie "Lokalnie Odpowiedzialny" za 2022 r. Przed przygotowaniem raportu przeprowadzono badanie, w którym wzięło udział prawie 800 interesariuszy sieci.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę badawczą Kantar. Jak podała sieć handlowa, w badaniu uczestniczyło szerokie grono zainteresowanych. Klienci, dostawcy, pracownicy oraz przedsiębiorcy prowadzący sklepy w całej Polsce zostali zapytani o swoje opinie na temat zrównoważonego rozwoju w sieci Lewiatan. 

PSH Lewiatan - pierwszy w historii marki raport

Raport „Lokalnie odpowiedzialny” jest pierwszą publikacją kompleksowo opisującą działania Lewiatana we wszystkich aspektach zrównoważonego rozwoju: środowiskowym, społecznym i zarządczym. Zawiera również informacje na temat inicjatyw podejmowanych przez sieć w zakresie odpowiedzialności społecznej, środowiskowej i zarządczej.

PSH Lewiatan - lokalnie odpowiedzialną marką
Klienci lubią sklepy Lewiatana. Docenili oni sieć handlową za dobór asortymentu, lokalne produkty oraz jakość obsługi. Fot. Adobe Stock

Lewiatan słucha opinii interesariuszy

Aktywne uwzględnianie w działaniach sieci stanowiska biznesowego z bezpośredniego otoczenia firmy jest stałą praktyką Lewiatana. Przygotowując się do procesu raportowania pozafinansowego sieć przeprowadziła wspólnie z Kantar Polska szerokie badania skierowane do interesariuszy firmy pytając, o to, jakie czynniki środowiskowe, społeczne oraz zarządcze są dla nich istotne, co z nich jest lub może być ważne w jej działaniach. 

- Jestem dumny, że po miesiącach intensywnej pracy udało nam się przygotować pierwszy w historii Lewiatana Raport zrównoważonego rozwoju. Prezentuje on nie tylko naszą działalność, ale podkreśla też to, jak wyjątkową i unikalną spośród wszystkich sieci handlowych w Polsce jesteśmy. Wyjątkową, bo stworzoną przez niezależnych, polskich przedsiębiorców – Lewiatańczyków, unikalną, bo współpraca opiera się na modelu franczyzy partycypacyjnej. Nasza Sieć to społeczność przedsiębiorców. Ludzi, którzy często rodzinnie, wzięli sprawy w swoje ręce i zaczęli prowadzić biznes. Dlatego też nieprzypadkowo publikujemy raport publikujemy właśnie 21 czerwca w Dniu Przedsiębiorcy – powiedział Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.

Klienci docenili w Lewiatanie - jakość obsługi i lokalne produkty

Jak podała sieć handlowa, 81 proc. badanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że PSH Lewiatan jest odpowiedzialną organizacją. Klienci docenili sieć przede wszystkim za dobór asortymentu, lokalne produkty oraz jakość obsługi.

Dla pracowników sieci, ważne jest zaangażowanie w istotne społecznie tematy oraz wsparcie lokalnych społeczności, zwłaszcza w trudnych sytuacjach. 78 proc. respondentów popiera podejmowanie przez PSH Lewiatan działań związanych ze zrównoważonym rozwojem.

Opinie zebrane w badaniu Kantar Polska pomogły określić najważniejsze cele zrównoważonego rozwoju na kolejne lata. Już dziś, jak podała sieć handlowa - wśród długofalowych inicjatyw pokrywających się z oczekiwaniami respondentów znalazły się m.in.:

  • Energooszczędny Sklep – platforma rozwiązań ekologicznych, energooszczędnych i odpowiedzialnych środowiskowo, których elementem jest ranking Energooszczędności Eko Lider Lewiatana.
  • Wybieram lokalne – inicjatywa zapraszająca do współpracy rodzimych, lokalnych dostawców i producentów oraz wyróżniająca produkty lokalne na półkach sklepów Lewiatan.
  • Urodzeni Przedsiębiorcy – projekt edukacyjny adresowany do przedsiębiorców sieci, jak i potencjalnych franczyzobiorców, będący platformą wymiany wiedzy i biznesowych doświadczeń.
  • Fundacja PSH Lewiatan. Blisko Twoich potrzeb – długoterminowa inicjatywa, zajmująca się koordynacją i organizacją projektów odpowiedzialnych społecznie.

Z raportem zrównoważonego rozwoju PSH Lewiatan „Lokalnie odpowiedzialny” można zapoznać się na stronie www.raportesg.lewiatan.pl

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama