Oszuści atakują klientów firmy kurierskiej DPD. Zachowaj ostrożność!

Klienci firmy kurierskiej DPD muszą teraz zachować szczególną czujność. Niestety w ostatnim czasie zostało odnotowanych sporo ataków oszustów, którzy poprzez zmanipulowane wiadomości mailowe chcą dostać się do naszych danych osobowych lub uszkodzić komputery i inne urządzenia oprogramowaniem z wirusami. Sytuacja jest niezwykle poważna. Sprawdź, na co trzeba uważać w szczególności.

Przesyłki kurierskie
Trzeba uważać na oszustów podszywających się pod kurierów. Fot. Adobe Stock.
Reklama

NASK ostrzega klientów DPD przed atakami oszustów

W ostatnim czasie Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (CSIRT NASK), dostał od obywateli sporo wiadomości dotyczących prób ataków oszustów podszywających się pod znaną firmę kurierską DPD. NASK sprawdził tę niepokojące sygnały i okazało się, że sytuacja jest naprawdę bardzo poważna.

NASK wykrył, że oszuści przygotowali specjalną kampanię, która podszywa się pod firmę kurierską DPD. Na czym polega? Przestępcy wysyłają do klientów DPD fałszywe wiadomości mailowe, które wyglądają bardzo autentycznie i nic nie wskazuje, że mogą być nieprawdziwe. Sposoby manipulacji oszustów w dzisiejszych czasach niestety są coraz sprytniejsze i łatwiej się na nie nabrać, z tego względu NASK apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności.

Oszuści atakują klientów DPD. Na jakie wiadomości mailowe trzeba uważać?

NASK poinformował klientów firmy kurierskiej DPD, że w wiadomościach mailowych wysyłanych przez oszustów znajdują się komunikaty dotyczące nieskutecznej próby kontaktu kuriera z odbiorcą zamówienia. To może się wydawać podejrzane jednak czujność może zgubić to, że maile zawierają szczegółowe informacje o naszej paczce.

Na końcu tego typu wiadomości mailowych znajduje się prośba o pobranie załącznika, który rzekomo ma być kodem odbioru paczki dostarczanej przez firmę kurierską DPD. W rzeczywistości jest to plik .VBS, który po otwarciu zawirusuje nasz komputer. Jak widać oszuści posługują się coraz bardziej wyspecjalizowanymi rozwiązaniami, żeby zgubić czujność odbiorców.
 

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama