Odkryj nowe reklamówki w Biedronce!

Praktyczne i ekologiczne rozwiązania z korzyścią dla środowiska. Czyli jak zamienić plastikowe odpady w przydatne reklamówki pokazuje Biedronka. Do projektu zamkniętej pętli opakowań zbiorczych dołączyły także opakowania tekturowe.

Biedronka z nowymi opakowaniami. Zwykłe, niezwykłe reklamówki w Biedronce
Odpady opakowaniowe są segregowane i oddawane do zakładów recyklingu. Następnie przerabia się je na użyteczne opakowania. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Zadanie - przetworzyć 5 ton odpadów w miesiąc

Jak obliczyła sieć handlowa, w każdym miesiącu sklepy sieci Biedronka gromadzą ponad 5 ton tworzyw sztucznych. Odpady te pochodzą przede wszystkim z pozostałości folii i innych opakowań zbiorczych, które zostają zwrócone przez sklepy i magazyny.

Dzięki zastosowaniu odpowiedniego systemu recyklingu, te odpady trafiają do zakładu gospodarowania odpadami, gdzie są starannie segregowane na różne materiały. Warto zaznaczyć, że część polietylenu jest przekazywana jednemu z dostawców sieci Biedronka, który jednocześnie zajmuje się jego recyklingiem.

- Każdego dnia projektując opakowania dla produktów naszych marek własnych dobieramy materiały tak, aby ułatwić segregację w punktach selektywnej zbiórki oraz w trakcie recyklingu materiałowego. Wybieramy taki materiał dla naszych opakowań, aby mógł wrócić do obiegu i ponownie stać się opakowaniem. Odpady opakowaniowe segregujemy i oddajemy do zakładów recyklingu, gdzie są przerabiane na kolejne opakowania dostarczane z produktami do naszych sklepów. W skali roku daje to ogromny zysk dla środowiska naturalnego, ponieważ zapobiegamy tym samym wprowadzaniu do obiegu kilku tysięcy ton nowego plastiku pierwotnego i minimalizujemy emisję niekorzystnych gazów do otoczenia. Podobnie czynimy z kartonami - mówi Katarzyna Grabarska, menedżerka ds. ekoprojektowania opakowań.

Biedronka z nowymi opakowaniami.
Biedronka zachęca swoich klientów, aby korzystali z toreb T-shirt wielokrotnie. Fot. Biedronka

Niepotrzebny plastik zamieniony w przydatne torby

Surowiec pozyskany ze sklepów i centrów dystrybucyjnych sieci Biedronka jest przerabiany na torby typu T-shirt. Są to reklamówki z "szerokimi uszami" dostępne w strefie przy kasach. Nowe torby trafiają do sklepów dyskontera w całej Polsce. Torby T-shirt są wykonane w min. 80 proc. z surowca z recyklingu, natomiast pozostała masa to dodatki, które są wymagane w celu uzyskania odpowiedniej jakości i wytrzymałości torby. Tak przygotowana reklamówka ma o 56 proc. niższy ślad węglowy, niż ta sama torba wykonana w 100 proc. z tworzywa pierwotnego.

Nie wyrzucaj, noś i korzystaj

Biedronka zachęca swoich klientów, aby korzystali z toreb T-shirt wielokrotnie. Ich jakość wytrzymałość zostały zaprojektowane w ten spoób, aby mogły służyć wielokrotnie i pomagać w przenoszeniu codziennych zakupów. 

Nie tylko plastik w zamkniętym obiegu

Jak podała sieć handlowa, na początku 2023 r. Biedronka wdrożyła projekt zamkniętej pętli w opakowaniach zbiorczych dla Zup z Naszej Kuchni. Odpady tekturowe ze sklepów i magazynów są odbierane przez recyklera, który zajmuje się także w swoje produkcją opakowań i w ten sposób dostarcza nowe opakowania zbiorcze do zup wykonane z odebranej od sieci Biedronka makulatury.

Zmieniane są także techniki druku, czy ilość stosowanych w nim kolorów. Dzięki temu energia, woda i inne media wykorzystywane do ich produkcji są redukowane do minimum, tak samo jak emisja dwutlenku węgla związana z produkcją opakowań.

Nowy standard dla opakowań w Biedronce

Sieć handlowa podaje, że wdrożyła standard dotyczący opakowań, zgodnie z którym wszystkie kartony będące opakowaniami zbiorczymi produktów dostarczanych do Biedronki muszą nadawać się do pełnego recyklingu. Dyskonter nie akceptuje opakowań z tektury, które mogą powodować trudności w procesie odzysku makulatury. Surowce do produkcji wszystkich opakowań papierowych powinny pochodzić z odpowiedzialnych źródeł, potwierdzone certyfikatem FSC lub PEFC.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama