Ochrona środowiska w XXI wieku

Do Carrefoura będziesz mógł przyjść ze swoim pudełkiem

Reklama

XXI wiek to niewątpliwie czas, gdy troska o środowisko naturalne jest coraz większa. Coraz częściej organizowane są duże kampanie ekologiczne takie jak Zero Waste. Ten tryb życia polega na znacznej redukcji ilości produkowanych śmieci. To podejmowanie decyzji o wyborze produktów naturalnych i organicznych, najlepiej prosto od rolników i hodowców. Rezygnuje się coraz częściej z żywności mocno przetworzonej, sprzedawanej w plastikowych opakowaniach.

Jakiś czas temu głośno zrobiło się o Carrefourze  w Bydgoszczy, który również wprowadził wspomnianą politykę Zero Waste. Na zakupy można tam przyjść z własnym słoikiem, pudełkiem czy pojemnikiem. Pakowane są tam pieczywo, sery, wędliny czy inne produkty spożywcze sprzedawane na wagę bądź na sztuki. Dzięki temu sieć ma zamiar ograniczyć zużycie opakowania jednorazowych. Do roku 2025 Carrefour chce wprowadzić 100% opakowań marki własnej odpowiednich do kompostowania i recyklingu. Spotkało się to z  bardzo pozytywnym odzewem.

To pomysł w Polsce niewątpliwie nowy. Wcześniej takie działania podejmowały raczej małe firmy i lokalni przedsiębiorcy. To jednak dobra informacja dla wszystkich osób, dla których ochrona środowiska ma duże znaczenie. Być może jest to początek nowego trendu sprzedażowego. Zero Waste to jednak w Polsce nie nowość. Pomysł pojawił się w latach 70. XX wieku, ale większą popularność zyskał w latach 1998-2002. W Polsce stowarzyszenie, które zajmuje się tym na poważnie działa prężnie już niemal dwa lata i nie spoczywa na laurach.

Po udanych testach w Bydgoszczy i Toruniu sieć Carrefour wprowadziła możliwość pakowania do własnych opakowań produktów na wagę we wszystkich hiper- i supermarketach. 

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama