Nowa karta w dziejach Grupy Empik. Banki przyznały fundusze na rozwój!

EMPIK będzie rozdawał karty. Dzięki wsparciu czterech wiodących instytucji finansowych, które zainwestują w przyszłość firmy, marka uzyska możliwość rozwinięcia wielopłaszczyznowych inwestycji i projektów, które będą służyły także klientom.

Cztery wiodące banki wesprą dalszy rozwój Grupy Empik
EMPIK otrzymał znaczące wsparcie finansowe od banków na swój dalszy rozwój. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Cztery banki przyznały finansowanie marce EMPIK

Sieć handlowa Empik otrzymała znaczące wsparcie finansowe od banków na swój dalszy rozwój. Jak podał detalista, podpisane zostały umowy na udzielenie finansowania w wysokości 310 mln zł z czterema instytucjami: BNP Paribas Bank Polska, Bank Pekao S.A., Santander Bank Polska i mBank.

Suma finansowania obejmuje 3 instrumenty wspierające organiczny wzrost:

  • linię gwarancyjno-akredytywną,
  • kredyt w rachunku bieżącym,
  • linię faktoringu odwrotnego.

Dzięki temu wsparciu, EMPIK będzie miał możliwość dalszej realizacji wzrostu sprzedaży, co jest - według marki podstawą do osiągnięcia zakładanych celów biznesowych w nadchodzących latach. 

Wsparcie przeznaczone na kilka projektów sieci EMPIK

Jak podała sieć handlowa, partnerstwo z wiodącymi bankami ma wesprzeć rozwój Grupy Empik. Strategia spółki na kolejne lata zakłada dalszy wzrost w ramach omnikanałowego, unikatowego na rynku ekosystemu. Należą do niego m.in. kontynuacja dynamicznej ekspansji sieci stacjonarnej w różnorodnych formatach, ale także zakładany, mocny wzrost w kanale online, którego kluczową dźwignią jest Empik platforma EmpikPlace.

EMPIK uzyska fundusze na rozwój systemu Empik Premium, oferty Retail Media, a także kontynuację nowych inwestycji w nowczesne technologie. Fot. Adobe Stock

Do kolejnych filarów strategii rozwoju marki należy również dalszy rozwój systemu w koncepcji Empik Premium, oferty Retail Media oraz rozwój usług dodatkowych. To także kontynuacja inwestycji w technologię, rozbudowa łańcucha dostaw oraz koncentracja na inicjatywach z obszaru zrównoważonego rozwoju. Spółka nie wyklucza także akwizycji.

Dzięki silnemu modelowi omnichannel kontynuujemy mocny trend wzrostowy. W 2022 roku zanotowaliśmy dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale cyfrowym i tradycyjnym. Pierwsza połowa tego roku również pozytywnie nastraja nas na kluczowe sprzedażowo drugie półrocze – zarówno na Empik.com, jak i w sieci fizycznej, gdzie wyniki przekraczają zakładane tempo wzrostu. To dla nas ważny sygnał i solidna baza do dalszego rozwoju, który teraz wesprze dodatkowe finansowanie pozyskane od wiodących instytucji bankowych – powiedział Piotr Świątek, dyrektor finansowy i członek zarządu Empik S.A.

Wysoka suma finasowania oznaką zaufania do marki

Suma finansowania przyznanego przez banki jest wyższa niż dotychczas wykorzystywane przez Empik linie kredytowe. Jest to, jak twierdzi marka, kolejny dowód zaufania banków i przeświadczenia o sukcesie przyjętego przez nią modelu biznesowego.

Empik należy do wiodących, wielokanałowych graczy na rynku handlu detalicznego a także jest jedną z ważnych platform runku e-commerce w Polsce. Ubiegły rok Grupa Empik zamknęła dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży. Wzrost zanotowały wszystkie spółki sieci.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama