Napoje słodzone jeszcze droższe przez podatek od reklam! Nadchodzi ciężki czas!

O podatku dla mediów jest coraz to głośniej. Okazuje się, że ucierpią na nim również inne branże, a na końcu klienci sklepów. Pomimo że pandemia tak wielu z nas odcięła od ciągłości finansowej i tak zasypywani jesteśmy kolejnymi podatkami. Dlaczego napoje słodzone znów będą droższe?

Reklama

Podatek dla mediów podatkiem dla producentów napojów?

Napoje słodzone już raz podrożały w tym roku. Wszystko dzięki nowemu podatkowi cukrowemu. Drożej kupujemy m.in. Coca – Colę, Pepsi, smakowy alkohol i wiele innych. Nawet restauracja McDonald’s zrezygnowała z Coli w zestawach promocyjnych OkazYEAH. Na klientów zamiast ich ulubionych napojów czeka… woda.

To koniec podwyżek ce, gdyż zapowiedziany nowy podatek od reklam, również uderzy w producentów napojów słodzonych, suplementów diety i wyrobów medycznych. Tutaj nie trzeba będzie mieć cukru w swoich produktach, wystarczy, że dane towary są reklamowane. Okazuje się, że w nowej, specyficznej ustawie zawarto zapis, który uwzględnia kilka branż poza mediami. Koncerny będą musiały ponieść dodatkową stawkę za reklamowanie konkretnych produktów.

Koszty podwyżek poniosą klienci?

Stawki opłat za reklamy wybranych produktów będą miały różne wysokości procentowe. Wiadomo, już z doświadczenia, że koszty podatku cukrowego ponieśli głównie klienci. Ceny napojów gazowanych, słodzonych mocno poszły w górę. Można się spodziewać, że na samym końcu przedsiębiorcy zrzucą opłatę nowego podatku na kupujących. Mogą podrożeć suplementy diety, produkty medyczne, produkty medyczne dla zwierząt i ponownie słodkie napoje.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama