Umowa partnerska DHL z CAINIAO

DHL ogłosił podpisanie umowy partnerskiej z należącą do Grupy Alibaba firmą Cainiao Network. Będzie więcej automatów paczkowych, także w nowych lokalizacjach. O szczegółach przeczytasz w artykule!

DHL i CAINIAO połączą siły w Polsce
DHL ma w planach stworzenie w Polsce rozległej sieci najnowocześniejszych automatów do odbioru i nadawania paczek. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Partnerstwo dwóch dużych operatorów

Jak informuje DHL oba przedsiębiorstwa planują wspólną inwestycję w Polsce w wysokości 60 mln euro. Środki finansowe zostaną przeznaczone na instalację automatów paczkowych w całym kraju. Firmy będą dążyły do zbudowania jednej z największych sieci punktów odbioru i nadawania paczek w Polsce. W ramach założeń nowej umowy partnerskiej pierwszoplanowym zadaniem będzie poprawa jakości, a także szybkości dostaw poza domem tzw. OOH w Polsce. 

- Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie, który do 2027 roku ma się podwoić. Łącząc siły z Cainiao, wzmocnimy naszą pozycję jako zaufanego dostawcy przesyłek i stworzymy rozległą sieć najnowocześniejszych automatów do odbioru i nadawania paczek. W ten sposób możemy zapewnić naszym klientom jeszcze lepsze wrażenia z wysyłki, oprócz naszych istniejących opcji dostawy pod drzwi – powiedział Pablo Ciano, dyrektor generalny DHL eCommerce Solutions.

Wstępna faza partnerstwa i następne kroki

We wstępnej fazie partnerstwa obie firmy zamierzają połaczyć swoje istniejące już sieci automatów paczkowych, po to, aby konsumenci uzyskali natychmiastowy i bezproblemowy dostęp do ofert DHL i Cainiao. Obie firmy obsługują już łącznie 1200 automatów paczkowych w Polsce. 

Ponadto, obaj operatorzy mają zainwestować w początkowej fazie partnerstwa 60 mln euro w instalację, w najważniejszych lokalizacjach w Polsce, nowoczesnych automatów paczkowych wyposażonych w przyjazne dla użytkownika interfejsy. 

Cel ostateczny 

Ostatecznym celem, według informacji obu firm, ma być zbudowanie wiodącej w Polsce sieci automatów paczkowych, które będą się charakteryzowały bezproblemową dostępnością dla klientów. Nowa sieć ma uzupełnić rozległą strukturę automatów już teraz obsługiwaną przez DHL w Europie, która obejmuje łącznie ponad 90 tysięcy punktów dostępowych.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama