Mniej cukru, soli i tłuszczów w produktach marek własnych sieci Carrefour!

Carrefour pracuje nad redukcją cukru, soli oraz tłuszczów w recepturach produktów marki własnej. Obecne trendy i nawyki konsumenckie pokazują, że klienci przykładają coraz większą wagę do wybieranych produktów.

Carrefour zmienił skład ponad 500 produktów marek własnych
Carrefour w ramach zasady „wysoka jakość w przystępnej cenie” zmienił skład ponad 500 produktów marek własnych. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Zmiany składu produktów marek własnych Carrefour

W 2022 r. dzięki zmianom receptur (reformulacji) sieć miała możliwość ograniczenia zużycia soli o ponad 3,5 tony, zużycia cukrów o prawie 17 ton oraz zużycia tłuszczu o 656 kilogramów. Z kolei przez ponad 5 lat trwania procesu reformulacji, udało się tej sieci handlowej zredukować w 500 produktach marki Carrefour zużycie łącznie około 10 ton soli, ponad 35 ton cukru, 1,5 tony tłuszczu. Jak poinformowała sieć, w 2023 r. firma planuje zmniejszenie zawartości soli, cukrów i tłuszczów w 40 kolejnych produktach spożywczych. 

Wyzwanie dla sieci handlowych i dostawców

Reformulacja produktów marki własnej Carrefour jest ważnym elementem strategii transformacji żywieniowej realizowanej przez sieć. Pozwala ona na zapewnienie najwyższej jakości żywieniowej sprzedawanych produktów i tym samym pozytywny wpływ na zdrowie konsumentów. 

Według raportu sporządzonego przez Fundację Republikańską, aż 40 proc. ludzi na świecie boryka się z nadwagą, a otyłość określana jest epidemią XXI wieku. Reformulacja produktów jest wyzwaniem dla sieci handlowych i dostawców, których celem powinna być walka z szerzącą się otyłością i dbanie o zdrowie konsumentów.

Carrefour w ramach zasady „wysoka jakość w przystępnej cenie” konsekwentnie prowadzi reformulację produktów marki własnej przez zmniejszanie ilości cukru, soli i tłuszczów, a także eliminując z nich dodatki niepożądane.

Trendy i nawyki konsumenckie

Obecne trendy i nawyki konsumenckie pokazują, że klienci przykładają coraz większą wagę do wybieranych produktów. Według raportu ASM Research, aż 79,8 proc. Polaków podczas zakupów najbardziej zwraca uwagę na jakość i skład towarów. Co więcej, aż 73,5 proc. respondentów ocenia, że może zapłacić więcej za produkt, jeśli będzie się on cechował wysoką jakością.

- W ostatnim czasie coraz więcej osób zwraca uwagę na skład i jakość nabywanych produktów spożywczych. To dowód, że klienci z każdym rokiem są coraz bardziej świadomi i wymagający. Dlatego wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, stale poszerzając zakres produktów poddanych reformulacji składu. Dzięki temu zwiększamy jakość produktów marki własnej Carrefour i realizujemy jeden z kluczowych elementów strategii naszej sieci - mówi Ewa Dźwigacz, menedżer grupy kategorii produktowych - Marka Własna.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama