Lidl Polska wspiera targi POLAGRA jako główny partner

Lidl Polska, największy eksporter dóbr rolno-spożywczych w kraju, działa na rzecz zrównoważonego rozwoju i współpracuje z lokalnymi dostawcami. Uczestnicy targów POLAGRA w Poznaniu, które odbędą się 25-27 września 2024 r., będą mogli zobaczyć, jak wygląda ta współpraca. Lidl Polska jest głównym partnerem i jednym z kluczowych wystawców wydarzenia.

polagra
Polagra fot. materiały prasowe
Reklama

Targi POLAGRA gromadzą firmy, stowarzyszenia i izby z branży spożywczej oraz sektora HoReCa (hotele, restauracje, catering). Wśród wystawców znajdują się producenci i dystrybutorzy żywności oraz dostawcy technologii, maszyn i urządzeń produkcyjnych. Obecne są także firmy oferujące rozwiązania dla gastronomii i hotelarstwa.

W tym roku organizatorzy skupią się na proeksportowym charakterze targów oraz kwestiach związanych z ochroną środowiska. Będzie to widoczne w szkoleniach, prezentacjach i debatach z udziałem przedstawicieli rządu, izb, stowarzyszeń, producentów i partnerów POLAGRY.

Napędzanie rozwoju przez eksport

Wystawcy i zwiedzający targi to producenci oraz dostawcy produktów spożywczych. Dla wielu z nich targi stanowią okazję do spotkań z przedstawicielami dużych sieci i zdobycia atrakcyjnych kontraktów.

Lidl Polska został głównym partnerem tegorocznych targów POLAGRA. Wybór ten nie jest przypadkowy. Sieć od lat współpracuje z polskimi dostawcami, oferując im możliwość rozwoju również na rynkach zagranicznych. Obecnie Lidl Polska posiada ponad 900 sklepów i zatrudnia blisko 27 tysięcy pracowników. W ofercie sieci znajdują się m.in. produkty marek własnych. Są one tworzone we współpracy z polskimi dostawcami, takimi jak Maspex, Animex Foods czy Roślinna MAGDA. Jedną z tych marek są Regionalne Szlaki, oferujące lokalne produkty z różnych regionów Polski, na przykład wędzone przysmaki z Podhala

Eksportowe sukcesy Lidl Polska

Lidl Polska współpracuje z ponad 840 dostawcami z całego kraju. Dzięki temu na półkach sieci znajduje się około 450 produktów oznaczonych jako „Produkt polski". W 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków. Wartość tych eksportów przekroczyła 6,45 mld zł. W ciągu sześciu lat (2018-2023) eksport polskich produktów za pośrednictwem Lidl osiągnął wartość ponad 25 mld zł.

– Współpraca z polskimi dostawcami jest jednym z naszych najważniejszych celów. Z chęcią wspieramy ich rozwój, dlatego umożliwiamy eksport oraz promocję najlepszych produktów od najlepszych dostawców w innych krajach w Europie. Traktujemy wszystkich naszych dostawców oraz kontrahentów po partnersku, oraz z szacunkiem. Stawiamy na długotrwałą współpracę. Co  jest ważne z punktu widzenia dostawców, to fakt, że aby rozpocząć eksport we współpracy z Lidl Polska, nie są wymagane żadne inwestycje. Cieszymy się z partnerstwa z  targami POLAGRA. Wierzę, że będzie to doskonałe miejsce do wymiany doświadczeń, wiedzy oraz poszerzenia współpracy z polskimi dostawcami – komentuje Wojciech Grohn, Członek Zarządu Lidl Polska.

Razem dla środowiska

Na targach POLAGRA wyraźnie zaznaczą swoją obecność branże mięsna, piekarska i mleczarska. Każda z nich stawia czoła wielkim wyzwaniom związanym z minimalizowaniem wpływu na środowisko. Dotyczy to produkcji, transportu oraz ekoprojektowania i recyklingu opakowań.

Organizatorzy przygotowali blok szkoleń prawniczych, które poruszą te zagadnienia. Dzięki obecności przedstawicieli Lidl Polska na scenie oraz dużemu stoisku, uczestnicy targów, zarówno wystawcy, jak i goście, będą mogli poznać praktyczne aspekty współpracy z regionalnymi dostawcami. Dowiedzą się również o ekologicznych inwestycjach oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Ponadto będą mieli okazję zgłębić zagadnienia związane ze zrównoważonym rozwojem.

Działania Lidl Polska w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej są regularnie doceniane. Firma otrzymała m.in. Srebrny Listek CSR, tytuły Orła ESG i Lidera Etyki oraz certyfikat Top Employer. Lidl Polska zdobywa również nagrody branżowe, takie jak Market Roku 2024 w konkursie „Retail Trends". Wyróżnienia otrzymał w kategoriach: „Średni format", „Najlepsze doświadczenie zakupowe", „Najlepsza oferta marek własnych" oraz „Najlepsza oferta produktów świeżych".

– Bardzo się cieszymy z imponująco zapowiadającego się debiutu Lidl Polska na naszym wydarzeniu. Jego działania na lokalnym rynku i działania eksportowe doskonale wpisują się w  biznesową strategię, którą kilka lat temu przyjęliśmy dla targów POLAGRA, ale też prośrodowiskowe plany całej naszej firmy – mówi Filip Bittner, wiceprezes Zarządu Grupy MTP.

Te cele zakładają, że Grupa MTP zmniejszy emisję CO2 o 50% do 2030 roku w porównaniu z poziomem z 2019 roku, a do 2050 roku osiągnie neutralność emisyjną.

Intensywna współpraca Grupy MTP i Lidl Polska otwiera nowy rozdział dla obu firm. Obecność na targach POLAGRA to jeden z pierwszych kroków tej kooperacji. Lidl Polska będzie również obecny na targach Smaki Regionów, które odbędą się 27-29 września. Podczas tego wydarzenia zaprezentuje żywność i produkty regionalne z całej Polski.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama