Lidl - na Dzień Ziemi 2023

Działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego to rozmaite aktywności, o których przypomina marka na kilka dni przed Dniem Ziemi 2023.

Lidl Polska wspiera ochronę zasobów naturalnych
Lidl ma w planach wykorzystywanie wyłącznie zielonej energii, wytwarzanej z wody, wiatru, biomasy lub słońca. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Ochrona środowiska to rozmaite zadania 

W dniu 22 kwietnia będziemy obchodzili kolejny Dzień Ziemi. Z tej okazji znana sieć handlowa postanowiła przypomnieć o swoich dokonaniach i założeniach proekologicznych. Dyskonter od wielu lat podejmuje działania mające chronić środowisko naturalne.

Troska o ekologię przejawia się m.in. w zrównoważonym pozyskiwaniu surowców, np.: kakao, herbaty, kawy, bawełny i celulozy, sadzenie łąk kwietnych, zapobieganie wylesianiu, zielone budownictwo, a także redukcję i recykling plastiku w działaniach znanych jako: REset Plastic. Jak podała sieć handlowa, ostatnio ogłoszono strategię zrównoważonego rozwoju, która koncentruje się na sześciu zakresach: 

  • ochronie klimatu i zasobów, 
  • poszanowaniu bioróżnorodności, 
  • uczciwym działaniu, 
  • promocji zdrowia i zaangażowaniu w dialog.

Jakie cele klimatyczne? 

W 2021 r. do planów ochrony środowiska naturalnego dołączono określone cele klimatyczne, zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi).

W ramach strategii klimatycznej, do 2030 r. Lidl zamierza zredukować emisje we wszystkich swoich sklepach na świecie o 80 proc. (w porównaniu z 2019 r.). Aby osiągnąć te cele, firma opracowała plan działania, który obejmuje zarówno emisje bezpośrednie, które powstają we własnych sklepach i obiektach Lidla, jak i emisje pośrednie, występujące w łańcuchach dostaw firmy.

Jednocześnie dyskonter zachęca swoich dostawców do zmniejszenia własnych emisji. Koncentruje się głównie na tych producentach, którzy odpowiadają za 75 proc. emisji z tzw. zakresu 3 (pośrednia emisja gazów cieplarnianych), aby do 2026 r. ustalili swój własny cel klimatyczny zgodnie z kryteriami inicjatywy Science Based Targets. 

Większa kontrola - zasobów energetycznych i obiegu wody

Na początku 2022 r. sieć zawarła umowę ze sprzedawcą energii na wydanie świadectw pochodzenia energii w całości ze źródeł odnawialnych. Oznacza to, że Lidl Polska będzie wykorzystywać wyłącznie zieloną energię, wytwarzaną z wody, wiatru, biomasy czy słońca. Z myślą o efektywności energetycznej, sklepy sieci wyposażone są również: gruntowe pompy ciepła, panele fotowoltaiczne, oświetlenie LED czy technologię odzysku ciepła z urządzeń chłodniczych i wentylacji mechanicznej tzw. rekuperacja

Lidl Polska opracował także autorski plan obiegu wody w sektorze zakupów. Dokument określa cele i obowiązki w zakresie odpowiednich praktyk wykorzystywania zasobów wodnych w łańcuchu dostaw.

Plastik z opakowań

Plastikowe zanieczyszczenia są problemem dla ludzi, zwierząt i środowiska. Mając to na uwadze, Lidl realizuje strategię REset Plastic, która dotyczy redukcji i recyklingu plastiku w zakresie opakowań marek własnych.

W ramach strategii REset Plastic, sieć dąży, aby do 2025 r.: 

  • 100 proc. opakowań maksymalnie nadawało się do recyklingu, 
  • zużycie plastiku w opakowaniach zostało zredukowane do 20 proc., 
  • w opakowaniach wykorzystywano średnio 25 proc. recyklatów. 

Ekologiczne opakowania w Lidlu

Jak podała sieć hanlodwa, systematycznie wdraża ona nowe rozwiązania w dziedzinie opakowań, m.in. znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem, dzięki czemu wybrane BIO owoce i warzywa rozpakowano z plastikowych toreb. Ponadto w sklepach sieci dostępne są woreczki wielokrotnego użytku, które można wykorzystać zamiast plastikowych „zrywek”.

Do oferty wprowadzane są artykuły gospodarstwa domowego np. wiaderka, kosze na pranie wykonane z tworzyw sztucznych pochodzących w 100 proc. z recyklingu. Dyskonter stale współpracuje z dostawcami w celu zmniejszenia zawartości plastiku w opakowaniach bądź całkowitej ich eliminacji, np. w asortymencie owoców i warzyw.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama