Łatwo, szybko, bezpiecznie – ten standard płatności staje się coraz bardziej popularny!

Coraz chętniej korzystamy z płatności za pomocą standardu Blik. Jakie najważniejsze korzyści przynosi dla użytkownika korzystanie z tego systemu i jakie usługi Blik zyskują na popularności?

Łatwo, szybko, bezpiecznie – płatności Blikiem coraz bardziej popularne
Mamy możliwość wykonywania szybkich transakcji z wykorzystaniem systemu Blik. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Blik - mobilna portmonetka

BLIK jest znaną metodą płatności, która jest dostępna praktycznie dla wszystkich użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. Można nim płacić w sklepach, na coraz większej liczbie globalnych platform, a także w ponad 934 tys. terminali płatniczych i 20 tys. bankomatów.

Użytkownicy bankowych aplikacji mobilnych coraz chętniej korzystają z BLIKA. Według najnowszych danych Polskiego Standardu Płatności liczba transakcji zrealizowanych od stycznia do listopada 2022 r. przekroczyła 1 miliard. Oznacza to, że co sekundę BLIKIEM realizowane są 32 transakcje.

Najbardziej popularne usługi oferowane przez Blik

Do usług Blika, które teraz zyskują na popularności należy przelew na telefon, umożliwiający natychmiastowe przekazanie pieniędzy między użytkownikami bez konieczności podawania numeru rachunku bankowego odbiorcy oraz tzw. płatności zbliżeniowe. Tylko w trzecim kwartale 2022 r. zbliżeniowo BLIKIEM zapłacono 21,5 mln razy. Od momentu udostępnienia usługi skorzystano z niej w 100 krajach na 6 kontynentach.

- Zamykamy 2022 r. znaczącymi wzrostami we wszystkich usługach. W ciągu ostatnich miesięcy ubiegłego roku obserwowaliśmy ponadprzeciętne zainteresowanie użytkowników dostępnymi funkcjami BLIKA. Od początku istnienia systemu, czyli w niecałe 8 lat, zarejestrowaliśmy około 2,7 mld transakcji, z czego ponad miliard miało miejsce w samym mijającym roku 2022. To pokazuje skalę popularności BLIKA w Polsce i jest dla nas motywacją do dalszego rozwoju w za granicą. Naszą ambicją jest, aby BLIK stał się systemem płatności angażującym użytkowników europejskich aplikacji bankowych w zakresie szeroko rozumianych płatności cyfrowych – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK.

Coraz popularniejszy standard płatności

Oprócz coraz lepszych wyników transakcyjnych notowanych z kwartału na kwartał 2022 r., ten rodzaj płatności - jak podał Polski Standard Płatności - wybierało coraz więcej nowych użytkowników. Na koniec września 2022 r. aktywnie korzystało z Blika 12 mln osób, które każdego dnia realizowały średnio 3,5 mln operacji. Użytkownicy szczególnie chwalili takie korzyści, jak szybkość i bezpieczeństwo transakcji realizowanych za pomocą Blika. 

Warto przypomnieć, że rekord transakcji BLIKIEM wykonanych jednego dnia padł 25 listopada ubiegłego roku podczas Black Friday. Wówczas jego użytkownicy zapłacili nim 4,3 mln razy, a łącznie z transakcjami P2P – aż 5,3 mln.

System się rozwija  

BLIK jest powszechnym standardem płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie praktycznie każdy z klientów krajowych instytucji płatniczych oferujących aplikację mobilną. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).

PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama