Jaki był ubiegły rok w MAKRO Cash & Carry Polska?

Koniec starego i początek nowego roku jest zwykle czasem podsumowań. O wykonanych przedsięwzięciach i planach na kolejny rok informuje Makro Cash and Carry Polska.

Bilans roku 2022 dla MAKRO Cash & Carry Polska
Mimo wielu wyzwań zespół MAKRO Polska osiągnął w minionym roku wyznaczone cele. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Wyzwania na wielu płaszczyznach

Rok 2022 dla wielu różnych branż, w tym branży HoReCa, pozostał znakiem walki ze skutkami pandemii COVID-19. Dodatkowe wyzwania przyniosły przedsiębiorcom: wybuch wojny w Ukrainie oraz inflacja i notowany silny trend do wzrostu cen energii. Jak informuje w komunikacie sieć MAKRO Polska mimo tych wyzwań zespół osiągnął wyznaczone cele w minionym roku.

Firma m.in. odnotowała ponad miliard złotych obrotu w sprzedaży marek własnych, otworzyła setny sklep ambasadorski ODIDO, a w ramach zielonej transformacji przebudowała kolejne trzy hale. Wdrożono również nową strategię sCore, która jest ugruntowaniem hurtowego statusu MAKRO Polska.

Bez wątpienia rok 2022 był pełen wyzwań dla każdego z nas. Zespół MAKRO Polska cały czas obserwował sytuację i był blisko klientów, aby na bieżąco odpowiadać na ich potrzeby – mówi Dominik Branny, prezes zarządu MAKRO Polska.

Korzystna dla klientów polityka cenowa 

W 2022 r. sieć wdrożyła nowe rozwiązania i programy, aby pozytywnie odpowiedzieć na potrzeby klientów profesjonalnych. Przykładem mogą być Zielone etykiety, czyli program polityki cenowej, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą zwiększać znacząco swoją marżowość. Do programu włączono ponad 9 tysięcy produktów z oferty MAKRO.

Sieć rozwinęła również asortyment produktów marki własnej - Fine Life, METRO Chef i METRO Professional. Są to artykuły nieustannie testowane, dostosowane do aktualnych trendów rynkowych. Marki własne MAKRO w ciągu niecałych 11 miesięcy minionego roku osiągnęły ponad miliard zł obrotu i obecnie stanowią 1/6 wartości sprzedaży firmy.

Wsparcie klientów Traders

MAKRO Polska wspiera także klientów Traders, oferując im współpracę w ramach modelu franczyzy, zapewniającym franczyzobiorcom swobodę działania i niezależność. Aby przybliżyć klientom nowy format sieci pod zielono-pomarańczowym szyldem, MAKRO zorganizowało w minionym roku tzw. ODIDO Expo.

Sklepy modelowe sieci pojawiły się w 4 halach w Polsce, a odwiedziło je ponad 500 osób. Przełomowym momentem było dla ODIDO otwarcie setnego sklepu ambasadorskiego w formacie Elevate w Kobyłce pod Warszawą.

Dla gastronomii

Nowe rozwiązania zaoferowano również klientom gastronomii. Zespół MAKRO Polska świętował 5 urodziny Akademii Inspiracji, która w czasie pandemii nie zawiesiła swojej działalności, a jej eksperci organizowali szkolenia online. W listopadzie minionego roku MAKRO przeprowadziło Tydzień Kuchni Polskiej, wydarzenie związane z obchodami Święta Niepodległości w nowej odsłonie. Wzięło w nim udział blisko 400 restauracji z 224 miast. W promocję akcji zaangażowanych było 15 ambasadorów oraz ponad 50 influencerów.

Hale Makro bez freonu

W ramach strategii zrównoważonego rozwoju MAKRO Polska prowadzi szereg działań mających na celu minimalizację negatywnego wpływu na środowisko. Do końca 2023 r. sieć hurtowni planuje przebudowę 2/3 swoich hal pod kątem rezygnacji z freonu w urządzeniach chłodniczych i redukcji zużycia energii. W minionym roku przebudowę przeszły trzy hale sieci.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama