Najpierw Instagram, później zakupy

W ostatnim czasie zbadano wpływ Instagrama na nasze wybory zakupowe. Czy wnioski mogą nas zaskoczyć?

Reklama

Co przychodzi Ci do głowy gdy ktoś zapyta o Insta? Z czym Ci sie kojarzy?

Myślę, że niezależnie od tego czy używasz tego medium czy nie, na pewno gdzieś o nim słyszałeś. Na pewno znasz kogoś kto używa go każdego dnia, może co godzinę.
Prawdopodobie znasz takich osób całe mnóstwo. Być może nie znasz nikogo kto go nie ma? Nie ważne jak odpowiesz na to pytanie, jedno jest pewne Instagram pełni dziś bardzo ważną funkcje. Gdzie? W świecie reklamy i marketingu. Czy tego chcemy czy nie to właśnie w tym medium społecznościowym miliony osób szuka inspiracji, akceptacji i uwagi.To ostatnie sprawia, że możemy czuć się ważni, możemy mieć wpływ na opinie publiczną, trendy, na kreowanie świata, w różnym tego słowa znaczeniu, możemy stać się Influencerami

insta

 Znajdziemy tam wiele dziedzin, wiele tematów.

Chyba najabrdziej popularne to moda, podróże, lifestyle, makijaż i kosmetyki.
Osoby które rzadko korzystają z Instagrama kojarzą go przede wszystkim z ubraniami, trendami modowymi oraz obserwowaniem życia innych osób. Czy słusznie? W jakimś sensie na pewno.

Sensem istnienia modowych trendów jest to, że każdy chce za nimi podążać, znać je, być blisko i szukać takich samych trendów dla siebie. Wiele osób ma swoje ulubione bazy modelek, które prezentują gotowe stylizacje na każdą okazję. Osoby te często mogą znaleźć tam również informacje na temat tego gdzie kupić dany produkt i za jaką kwotę. Dla najbardziej aktywnych czeka dodatkowy bonus.
Wielu Infuencerów na swoich Insta Story podaje kody rabatowe, które dzieki powołaniu się na daną osobę sprawiają, że możemy kupić coś taniej. Zachęcające?

ubrania

Dlaczego moda na pierwszym miejscu? 

Z najnowszych badań wynika, że Instagram właśnie z modą kojarzony jest najbardziej. Dzięki temu, że rośnie popularność social mediów oraz sposób angażowania ich użytkowników, są one doskonałym miejscem do prowadzenia działań reklamowych przez marki. Sieci dużych sklepów bardzo często współpracują ze znanymi osobami, tymi którzy osiągnęli bardzo duże liczby "obserwujących" i fanów.
Osoby te mając szerokie zasięgi docierają do dużego grona uzytkowników, co oznacza, potencjalnych klientów danych marek.Zarobek jest obupulny. Użytkownicy Instagrama, to głównie osoby bardzo młode, jest to atrakcyjna grupa z dużym potencjałem zakupowym.Według badań połowa użytkowników Instagrama potwierdza w badaniach, że kupiła coś, co widziała w serwisie Instagram. Myślę, że w dużej mierze wykształca to obraz naszej, współczesnej rzeczywistości, a powody dla, których promowanie się w Internecie jest opłacalne stają się wręcz oczywiste.

moda


Gdybyśmy mieli w skrócie wymienić główne powody dzięki którym korzysta się z Instagrama lista wyglądałaby następująco.

  • chęć zainspirowania się
  • dzielenie się ze światem swoim prywatnym życiem
  • dzielenie się zdjęciami oraz przemyśleniami

Innymi, najpopularniejszymi mediami społecznościowymi wśród użytkowników Instagrama, są Facebook i YouTube - w przypadku tych mediów przyczyny korzystania są nieco bardziej rozbudowane, jednak bazujące na tych samych fundamentach.

instagram

W badaniach nad Instagramem podkreślano jego zły wplyw na użytkowników.

Prawdą jest, że jeżeli nie potrafimy znaleźć "złotego środka" na korzytsanie z mediów, stajemy się ich niewolnikami. Warto pamiętać, że to media społecznościowe mają służyć nam - nie my im!
Obserwując Instagrama często widzimy sztucznie wykreowany świat, gdzie zdjęcia przerabiane są w Photoshopie, a relacje i posty zmanipulowane. Zdrowy dystans so siebie i świata jest czymś, co z pewnością przydaje się by wytrwać jako aktywny użytkownik i " nie zwiariować". Korzytając z Instagrama mądrze możemy znaleźć dla siebie wiele ciekawych elementów. Co ważne, sami możemy stać się inspiracją dla innych i angażować się w budowanie własnego wizerunku.Może istagram nie jest tak straszny się sceptykom wydaje?  Jedno jest pewne,  coś przychodzi Ci do głowy jeśli ktoś zapyta o Insta i z pewnością z czymś Ci się to kojarzy. Myślę, że niezależnie od tego czy używasz tego medium czy nie, na pewno gdzieś o nim słyszałeś.

social media

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama

Ding.pl to serwis internetowy prezentujący gazetki promocyjne oraz katalogi sklepów i dużych sieci handlowych. Dzięki geolokalizacji otrzymasz przede wszystkim oferty sklepów, z Twojego bliskiego otoczenia. Dodatkowo na stronie znajdziesz adresy sklepów, więc w trakcie podróży bez problemu trafisz do ulubionego sklepu.

Na naszym serwisie znajdziesz najlepsze promocje i oferty z całej Polski. Dzięki Ding.pl w prosty sposób porównasz ceny z różnych sklepów i rozsądnie zaplanujecie zakupy. Chcesz tanio kupić cukier lub panele podłogowe. Kupić rower na prezent? Spróbować piwa w okazyjnej cenie? Z Ding.pl jest to bardzo proste! U nas dostaniesz nową gazetkę promocyjną sklepu: Lidl, Biedronka, Media Markt czy Leroy Merlin.

Nie interesują cię wszystkie promocyjne produkty? Chcesz dostawać powiadomienia tylko od wybranych sieci? Wypatrujesz jakiegoś produktu w najniższej cenie? W Ding.pl zakupy są proste i przyjemne! W naszym serwisie możesz włączyć powiadomienia do ulubionych produktów i sieci sklepów, dzięki czemu nigdy nie przegapisz najlepszych ofert. Dodatkowo z Ding.pl możesz stworzyć listę zakupową, którą zabierzesz ze sobą!

Ding.pl jest wszędzie tam, gdzie najlepsze promocje i okazje! Z nami nigdy nie przegapisz nowych promocji sklepów Pepco, Jysk, Dino, RTV EURO AGD czy Rossmann!

Ding.pl jest dostępne również w formie aplikacji mobilnej. Możecie ją pobrać za darmo z naszej strony internetowej.

Eu Badge
Ding website logoKorzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu. Prywatność. Copyright by INTERIA.PL 1999-2024. Wszystkie prawa zastrzeżone.