Innowacyjny sklep Żabki zaprezentowany na konferencji NRF 2023 Retail’s Big Show w Nowym Jorku!

Grupa Żabka na zaproszenie firmy Microsoft wzięła udział w spotkaniu NRF 2023 Retail’s Big Show w Nowym Jorku – największej na świecie imprezie wystawienniczej dla firm z branży handlu detalicznego. Koncepcja sklepu autonomicznego Żabka Nano została zaprezentowana na stoisku firmy Microsoft w czasie trwania targów od 15 do 17 stycznia.

Żabka Nano - nowe rozwiązanie dla konsumentów z technologią przyszłości, zaprezentowane w USA
Żabka Nano to koncepcja połączenia sklepu fizycznego z cyfrowym. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Najnowsze trendy i niezbędna wiedza 

Targi NRF Retail’s Big Show należą do jednych z najważniejszych wydarzeń kierowanych do przedstawicieli świata handlu detalicznego. Sesje z udziałem prelegentów, uzupełnione ofertą wystawienniczą tworzą platformę wymiany informacji i doświadczeń na temat najnowszych trendów wpływających na kierunki rozwoju sektora retail na świecie.

Jak się dowiedzieliśmy z komunikatu prasowego dyskontera, w tym roku, w ramach wydarzenia odbyło się ponad 175 sesji z udziałem ponad 350 prelegentów, zaprezentowało się ponad 800 wystawców.

Udział w tym prestiżowym wydarzeniu, jakim bez wątpienia jest NRF Retail’s Big Show, to dla nas nie tylko szansa na nawiązanie nowych kontaktów, ale także możliwość zaprezentowania Żabki jako jednej z najbardziej innowacyjnych na świecie firm z branży handlowej. Warszawa, za sprawą naszego konceptu, stała się światową stolicą sklepów autonomicznych, dlatego cieszę się, że mamy okazję zaprezentować ten projekt globalnej publiczności. Chcemy pokazać, jak tworzone przez nas we współpracy z partnerami nowoczesne technologie ułatwiają życie i uwalniają czas naszych klientów – powiedział Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Sklepy Nano - w kilku formatach 

Zaprezentowany podczas trwania NRF autonomiczny sklep Żabka Nano dostępny był dla zarejestrowanych uczestników targów od 15 do 17 stycznia bieżącego roku. Żabka Nano jest połączeniem sklepu fizycznego z cyfrowym. W sklepie można robić szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki. Sklepy działają w kilku formatach, takich jak: samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, tradycyjne punkty brick-and-mortar czy store-in-the-store.

Każdy z nich wykorzystuje technologię opracowaną we współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi i platformę Microsoft Azure. Pierwszy sklep Żabka Nano powstał w czerwcu 2021 r. w Poznaniu. Obecnie Grupa Żabka zarządza największą siecią sklepów autonomicznych w Europie, która liczy ponad 50 placówek – czytamy w komunikacie.

Jak działa sklep Żabka Nano?

Wejście do wnętrza placówki Żabka Nano jest możliwe po przyłożeniu karty płatniczej do terminala. Po wykonaniu tej czynności drzwi otwierają się automatycznie. W sklepie klient wybiera interesujące go produkty i… wychodzi.

Zamontowany w Żabce Nano system kamer, działający w oparciu o algorytmy i tzw. machine learning, identyfikuje zdjęte z półek produkty, nalicza odpowiednią kwotę i automatycznie finalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu karty płatniczej. 


 

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama