Empik promuje najbardziej ekologiczne opakowania. Takie, których… nie ma!

Mając na uwadze powszechność i rosnącą skalę zakupów internetowych Empik promuje w swojej sieci nowe podejście do problemu opakowań. O, tym, co się zmienia na lepsze i czy przesyłki bez opakowań mają rację bytu, przeczytasz w artykule.

Empik - przesyłki bez zbędnych opakowań i wypełniaczy
Bez zbędnych opakowań i wypełniaczy można zamawiać do salonów większość produktów z oferty własnej Empik. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Przesyłki bez opakowań?

Od chwili, gdy zakupy internetowe stały się standardem, a jednocześnie wzrasta świadomość ekologiczna, coraz więcej konsumentów zwraca uwagę również na opakowanie przesyłki. Jakie może być opakowanie, które będzie najbardziej przyjazne i najlepsze dla środowiska? To, którego nia ma - twierdzi marka. 

Z zamówień online pozbawionych kartonu, folii, taśmy klejącej czy koperty, mogą korzystać już od 1,5 roku klienci Empiku. Obecnie, jak podaje sieć handlowa już 90 proc. wszystkich zamówień odbieranych w salonach sieci to te w wersji eko – bez żadnych opakowań i wypełniaczy. 

Popularność dostaw bez opakowań

Dzięki pozbawieniu przesyłki opakowania dodatkowego, do obiegu tylko w ubiegłym roku nie trafiło 707 ton kartonów. Przez ostatnie półtora roku ta metoda dostawy znacząco zyskała na popularności i dziś jest jedną z najchętniej wybieranych przez klientów Empiku. Jeszcze w styczniu 2022 r. ekodostawy stanowiły niespełna 50 proc. zamówień internetowych odbieranych w salonach Empik, a obecnie jest to 90 proc.

To najchętniej wybierana opcja dostawy produktów z Empik.com, więc skala wpływu tej niepozornej zmiany jest naprawdę duża – podkreśla Mateusz Rokita, dyrektor ds. logistyki w Empiku. 

Jak wygląda zielona logistyka w praktyce?

Bez zbędnych opakowań i wypełniaczy można zamawiać do salonów Empiku większość produktów z oferty własnej sieci, czyli ponad 90 proc. W tej grupie znajdziemy nie tylko książki, muzykę, film czy zabawki, ale także artykuły papiernicze, produkty z kategorii Zdrowie i Uroda, Lifestyle czy część artykułów sportowych, motoryzacyjnych i AGD.

Realizacja zamówienia z bonusem

Podczas finalizacji zamówienia w aplikacji, Empik zachęca do wyboru opcji eko i bezpłatnego odbioru zamówienia w salonie, podpowiadając najbliższą lokalizację. Nie dość, że produkt będzie bez dodatkowego opakowania i wypełniaczy, to jeszcze wszystkie zamówienia online z danego dnia dostarczane są do salonu jednym transportem z magazynu. A konsument, poza pewnością, że niweluje negatywny wpływ na środowisko, otrzymuje też 20 proc. zniżki na kolejne zakupy.K

Kilenci doceniają zmiany

Okazuje się, że odbiór zamówionego produktu bez opakowania jest opcją nie tylko ekologiczną, lecz także wygodną i docenianą przez klientów. Od chwili wdrożenia rozwiązania Empik monitoruje wskaźnik NPS, który odzwierciedla poziom ich zadowolenia z usługi.

Jak podaje marka, wyniki tego wskaźnika jasno dowodzą, że klienci wolą otrzymywać w salonie zamówione produkty bezpośrednio do ręki – bez zbędnych kartonów. To rozwiązanie w ramach programu #EmpikKochaPlanetę docenia też rynek. Empik został wyróżniony w konkursie Noizz Zmiany Roku 2022 w kategorii specjalnej Zmiana na dużą skalę.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama