Elektroniczne etykiety cenowe w Auchan

Wiele zalet dla przynosi zastosowanie nowoczesnych, elektronicznych etykiet cenowych. Zawsze aktualne ceny są m.in. dla klientów podstawą zaufania do marki i elementem, który zachęca do kolejnych odwiedzin. Znana sieć wkracza w kolejną fazę wdrożenia elektronicznych etykiet cenowych.

Auchan rozwija projekt elektronicznych etykiet cenowych
Zastosowany w sklepach Auchan system pozwala na zmianę nawet do 10 tys. cen w ciągu godziny. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Zawsze aktualne ceny

W pół roku od rozpoczęcia fazy testowej w pierwszych trzech sklepach Auchan Retail Polska, sieć przechodzi do pełnego wdrożenia systemu elektronicznych etykiet cenowych (ESL) w kolejnych 29. sklepach - podał dyskonter. Elektroniczne etykiety cenowe będą wprowadzane zarówno w sklepach osiedlowych, jak taż w supermarketach i hipermarketach. Nowe rozwiązanie otrzyma flagowy hipermarket Auchan w Piasecznie

Jak informuje sieć handlowa, łącznie do końca lipca br. system ESL będzie funkcjonował w 32 sklepach Auchan, umożliwiając zdalną, systemową aktualizację cen na sklepowych półkach w czasie rzeczywistym. 

Jakie zadania ma pełnić system?

Najważniejszym zadaniem stawianym przed nowoczesnym systemem informacji cenowej jest zapewnienie klientom zawsze aktualnej informacji o produkcie i jego cenie, a także znaczącej redukcji kosztów i ułatwienie pracy obsługi sklepów, w porównaniu z tradycyjnym sposobem wymiany etykiet. Partnerem technologicznym projektu jest firma Hanshow.

- Z niecierpliwością czekamy też na zaplanowane na czerwiec wdrożenie systemu w naszym flagowym hipermarkecie w Piasecznie, zmodernizowanym ostatnio według opracowanego przez nas nowego konceptu. Będzie to pierwszy z naszych hipermarketów, w którym etykiety elektroniczne wprowadzone zostaną dla wszystkich grup asortymentowych – zarówno produktów spożywczych, jak i przemysłowych, tak jak ma to miejsce w naszych mniejszych formatach - mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki, Klienta, Data, SI w Auchan Retail Polska.

Jak działa system ESL?

Zastosowany w sklepach Auchan system pozwala na zmianę nawet do 10 tys. cen w ciągu godziny, co w znaczący sposób optymalizuje cały proces, ponieważ eliminowane są koszty związane z wymianą etykiet papierowych, sprawdzaniem cen na półkach i usuwaniem błędów w cenach. 

W ramach tego rozwiązania wprowadzono szereg udogodnień, jak np. system podświetlania etykiet wybranych produktów dla sprawniejszego realizowania zamówień przez osoby kompletujące zamówienia online, czy też zastosowanie w etykietach technologii NFC, co zapewnia pracownikom sklepu nowe możliwości usprawniające codzienną pracę z użyciem skanerów. 

Kilent z etykiety pobierze informacje o produkcie

Użycie technologii NFC przynosi również korzyści dla klientów, jak choćby możliwość pobrania szczegółowych informacji o produkcie, czy też dokonania płatności bezpośrednio przy półce sklepowej (w wybranych lokalizacjach).

Na etykietach umieszczane są także inne użyteczne dla klienta oznaczenia, jak np. logo wyróżniającej się jakością marki Pewni Dobrego. Dzięki możliwości wykorzystania na etykietach kontrastującego czerwonego koloru, łatwiej można wyróżnić konkretny asortyment, czy też zwrócić uwagę klienta na wyjątkową promocję lub szczególnie atrakcyjną cenę.  

Etykieta elektroniczna - "zadba" o ekologię

ESL w sklepach Auchan to także rozwiązanie proekologiczne, wpisujące się w założenia zrównoważonego rozwoju sieci. Przede wszystkim z uwagi na wyeliminowanie dużego zużycia papieru, z którym wiąże się stosowanie etykiet tradycyjnych, a także oszczędność energii potrzebnej do ich wydruku przy każdorazowej zmianie ceny.

Zastosowane w etykietach elektronicznych wyświetlacze typu e-ink są niezwykle energooszczędne – przy założeniu 2-krotnej zmiany ceny w ciągu dnia żywotność zasilających je baterii wynosi aż 10 lat.

Jak podała sieć handlowa, w ramach obecnego etapu - system elektronicznych etykiet cenowych wdrażany jest w sklepach Auchan w województwach Śląskim, Małopolskim, Dolnośląskim, Łódzkim, Mazowieckim i Pomorskim – daty uruchomienia zaplanowane są na okres od 22 maja do 19 lipca br.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama