Dino integruje proekologiczne inwestycje w swojej sieci sklepów!

Dino Polska oprócz stałego powiększania ilości swoich sklepów prowadzi przemyślany plan inwestycji w odnawialne źródła energii. Dla detalisty, to nie jest wizja przyszłości – to rzeczywistość istnienia nowoczesnej sieci handlowej.

Dino rozwój sieci z kolejnymi proekologicznymi inwestycjami
Konsumenci cenią Dino za unikalny format sklepu, który pozwala na robienie wygodnych, codziennych zakupów. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Dino i ekologiczne inwestycje

Gdy myślimy o marketach, najczęściej można sobie wyobrazić półki pełne produktów, tłoczne korytarze i zakupy robione na co dzień. Ale co by było, gdyby dodać do tego element ekologii, inwestycji w odnawialne źródła energii i postawę prośrodowiskową? Tego typu działania mogłyby się odnosić do przyszłości, ale jak twierdzi marka Dino, są już teraz aktywnymi planami dyskontera realizowanymi z zaangażowaniem znacznych środków. 

Ekspansja sieci Dino, to także nowe miejsca pracy

Nie można zaprzeczyć, że Dino Polska ma za sobą imponujące półrocze. Pod koniec czerwca br. sieć handlowa Dino powiększyła swoje rozmiary dochodząc do liczby 2272 placówek, wobec 1975 sklepów w roku ubiegłym. Jak podała marka, tej silnej ekspansji geograficznej towarzyszyło utworzenie ponad 4,9 tys. nowych miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec I półrocza 2023 r. 39,4 tys. pracowników. Równocześnie dynamicznie rosła wartość przychodów sieci.

- Znaczący wzrost przychodów jest efektem naszej przemyślanej oferty asortymentowo-cenowej, która skutecznie trafia w potrzeby konsumentów oraz unikalnego formatu sklepu, który pozwala na wygodną i szybką realizację codziennych zakupów – mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu Dino Polska. 

Dino rozwój sieci z kolejnymi proekologicznymi inwestycjami
Nieodzownym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne. Fot. Adobe Stock

Dynamika otwarć Dino nie spada

Jak podał dyskonter, mimo zwiększenia się stanu posiadania placówek o 116 nowych marketów, do 2272 sklepów na koniec pierwszego półrocza, marka nie wyhamowuje dynamiki otwarć i przygotowuje się do uruchomienia kolejnej liczby sklepów w drugiej połowie bieżącego roku. Nakłady inwestycyjne Dino Polska, związane głównie z rozwojem sieci, wyniosły w pierwszym półroczu 2023 r. 569 mln zł.

Rozwój postępuje zgodnie z planem i przynosi oczekiwane rezultaty w postaci rosnącej liczby odwiedzin konsumentów i stopniowej poprawie efektywności naszej organizacji. Nowe, ósme już centrum dystrybucyjne, które uruchomiliśmy w drugim kwartale w gminie Lubień Kujawski, w centralnej Polsce będzie wspierać dalsze stopniowe rozszerzanie zasięgu sieci Dino – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.

Co jeszcze stoi za sukcesem Dino?

Są to, z pewnością ekologiczne inwestycje. Dino widzi trendy rozwojowe w energii słonecznej. Od kilku lat nieodzownym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec półrocza posiadało je 1840 sklepów, co stanowiło 81 proc. całej sieci Dino.

W tym roku do ich grona dołączyło pierwsze centrum dystrybucyjne Dino, a na kolejnych trwają prace dotyczące uruchomienia instalacji bazujących na odnawialnych źródłach energii. Instalacje paneli fotowoltaicznych na dachach marketów oraz centrów dystrybucyjnych pozwolą na dalszą redukcję zapotrzebowania na energię elektryczną z konwencjonalnych źródeł. W I półroczu 2023 r. Dino Polska uzyskała blisko 34 GWh (gigawatów) energii ze słońca, o 77 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2022 r.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Artykuły

Blog

Reklama