Carrefour - oszczędza dzięki pojemnikom wielokrotnego użytku
Tysiące ton produktów, miliony opakowań. Jak uzyskać wymierne oszczędności na transporcie artykułów dostarczanych do sklepów, pokazuje znana sieć handlowa.
Zamiast jednorazowych opakowań
Redukcja emisji CO2 o prawie tysiąc ton, niemal 20 tys. metrów sześciennych zaoszczędzonej wody i ponad pół miliona kilogramów odpadów stałych mniej w ciągu roku. To niektóre z efektów wykorzystania przez Carrefour Polska pojemników wielokrotnego użytku IFCO, podaje sieć handlowa.
Jakie towary można transportować?
Skrzynki wielokrotnego użytku są wykorzystywane m.in. do transportu warzyw i owoców pomiędzy dostawcami, magazynami oraz sklepami. Marka w ciągu roku obraca kilkoma milionami skrzynek wielokrotnego użytku, które służą do transportu produktów świeżych.
Są one alternatywą stosowanych powszechnie na rynku opakowań kartonowych, ale z uwagi na możliwość użytkowania ich wiele razy, są one rozwiązaniem dużo bardziej prośrodowiskowym. Wykorzystanie pojemników pozwala przeciwdziałać także marnowaniu żywności w łańcuchu dostaw - tylko w ubiegłym roku dzięki ich użyciu udało się Carrefour Polska zmniejszyć jego skalę o blisko 90 ton produktów.
- W Carrefour zdajemy sobie sprawę z wyzwań środowiskowych, które są stawiane nie tylko przed konsumentami, ale i przed całym biznesem. Dlatego zawsze szukamy sposobów na zminimalizowanie naszego wpływu na środowisko. Aby to osiągnąć nie tylko przyłączamy się do akcji, które mają na celu ochronę naszej planety, lecz także inicjujemy własne projekty w tym zakresie. Jednym z nich jest współpraca z IFCO, gdzie u podstaw leży zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.
Udział w programie "STOP Marnotrawstwu"
Jak informuje sieć handlowa, wykorzystanie plastikowych pojemników wielokrotnego użytku jest dla niej jednym z elementów programu Carrefour „STOP Marnotrawstwu”. Ma on na celu przeciwdziałanie marnowaniu zasobów, w tym na przykład gromadzeniu mniejszych ilości odpadów oraz wykorzystywaniu opakowań wielokrotnego użytku wszędzie tam gdzie to możliwe.
Projekt zakłada nie tylko rozwiązania biznesowe, ale również akcje edukacyjne kierowane do konsumentów i innowacje wpływające na bardziej ekologiczny charakter sklepów.
Butelkomaty przykładem akcji edukacyjnej
Jedną z akcji edukacyjnych jest udział marki w planach Ministerstwa Środowiska i Klimatu dotyczącym wprowadzenia w Polsce systemu kaucyjnego. Carrefour Polska oraz EKO-Punkt Organizacja Odzysku Opakowań wspólnie uruchomiły na początku bieżącego roku w 10 sklepach Carrefour, w województwie śląskim, test butelkomatów, do których można oddawać butelki plastikowe oraz puszki aluminiowe po napojach. Za każde oddane opakowanie, sieć wypłaca klientom 15 groszy w postaci e-bonów, którymi od razu można zapłacić za zakupy.
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!
Kliknij i obserwuj Ding.pl na
Włącz powiadomienia o ulubionych produktach: