Biedronka pomoże w segregacji śmieci. Wszystko dzięki nowym oznaczeniom opakowań.

Kupisz produkty w Biedronce, będziesz wiedział, do jakiego kosza wyrzucić zużyte opakowanie. Pomimo że temat segregacji jest wciąż gorący i stale odnawiany, Polacy ciągle mają mnóstwo wątpliwości dotyczących tego, co, jak i gdzie wyrzucać. Być może akcja Biedronki ułatwi ten proces?

Reklama

Segreguj śmieci z Biedronką

Biedronka wprowadza nowe rozwiązanie już od 2020 roku, na opakowaniach produktów pojawiają się komunikaty o segregacji śmieci. To ma pomóc uniknąć wątpliwości, czy dane opakowanie wyrzucić do zmieszanych, czy do plastiku. Akcja dotyczy opakowań marek własnych sklepu jak np. Swojska Chata czy Kraina Wędlin. Wszystko to ma na celu ułatwić klientom podejmowanie decyzji podczas wyrzucania śmieci oraz zachęcić i zmotywować do dbania o środowisko i kształtowania postaw ekologicznych.

Jak wyglądają oznaczenia?

Na opakowaniach umieszczane są piktogramy, każde z nich ma specjalne oznaczenie, które informuje o kolorze pojemnika na odpady. Dzięki temu bez problemu będzie wiadomo, gdzie wyrzucić dane opakowanie.

Dzięki odpadom wyrzucanym w prawidłowy sposób można wytwarzać nowe artykuły. Przykładowo do stworzenia polarowej bluzy potrzebne jest 35 półtoralitrowych butelek PET. Z 36 takich butelek można stworzyć nawet dywan. Dzięki odpowiedniej segregacji śmieci możemy ułatwić u umożliwić proces recyklingu, jest on niezwykle ważny dla środowiska naturalnego.

Nowa akcja Biedronki powstała, gdyż wiele klientów kupuje produkty marek własnych w sieci. Dodatkowe piktogramy mają wesprzeć świadomość społeczną. Proces umieszczania oznaczeń odbywa się stopniowo. Pierwsze znaczki pojawiły się już w maju 2020 na opakowaniach chipsów TOP. Aktualnie trwa poszerzanie umieszczania znaczków, przygotowano łącznie ponad 600 projektów, dla produktów z różnych kategorii. Należy na bieżąco sprawdzać pudełka marek własnych, być może piktogramy już tam są?

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama