Batony KitKat wycofane ze sprzedaży! Powód dość nietypowy!

Batony KitKat od Nestle zostały wycofane z wybranych sklepów. Wszystko przez przykrą sytuację i obrazę uczuć religijnych. Jak duże znaczenie może mieć z pozoru nieduży element graficzny? O tym przekonali się obywatele jednego z azjatyckich państw.

KitKat wycofany ze sprzedaży.
Reklama

Batony KitKat wycofane

Nestle musiało zdecydować się na drastyczny ruch i wycofać batony KitKat przez obrazę uczuć religijnych. Od razu na wstępie zaznaczymy, że mieszkańcy Polski mogą czuć się bezpiecznie, gdyż rzecz dzieje się w Azji, a dokładniej w Indiach. Tamtejsi obywatele po otrzymaniu opakowań batona z wizerunkiem hinduskich bogów poczuli żal i rozwścieczenie. Czy na pewno nikt nie mógł spodziewać się takiego obrotu sprawy? Wygląda na to, że nie. Wszystkiemu winni graficy.

Problem zaczął się, gdy na półki sklepowe trafiły batony Kitkat w nowych etykietach. Jak wiadomo, dla klientów zawsze istotniejsze jest to co w środku, aby mogli zjeść i posilić się dobrą dawką czekoladowej energii. Po otwarciu smakołyku papierek ląduje zwykle w koszu, na ziemi lub innych nieznaczących zbyt wiele miejscach. Właśnie o to toczy się sprawa. W Indiach stwierdzono, że bogowie widoczni na opakowaniach, a dokładniej Lord Jagannath, Balabhadry i Maty Subhadry będą znieważani i deptani. Miałoby to świadczyć o braku szacunku i ignorancji religijnej.

Co z wycofanymi batonami KitKat?

Nestle natychmiast postawiło wycofać z rynku batony KitKat. Na szczęście mowa o opakowaniach wybranej, limitowanej serii, które można zastąpić tym dotychczasowymi. Oznacza to, że lokali smakosze nie będą musieli tracić dostępu do tych słodyczy tak całkowicie. Nowe etykiety zostały wprowadzone w ramach projektu globalnego o nazwie „Przerwy w podróży KitKat” i miały propagować zdjęcia dzieł sztuki wybranych artystów.

Jak widać, producenci opakowań w niektórych rejonach muszą być szczególnie czujni na sprawy państwowo-religijne. Okazuje się, że przez nacjonalizm widoczny w Indiach, obywatele tamtych stron drastycznie wrażliwi są na pokazywanie wizerunku bogów, m.in. w filmach, obrazach czy reklamach. Daje to jednocześnie dość ograniczone pole działania przy tworzeniu wszelkiego rodzaju prac kreatywnych.

Interesują cię promocje na słodycze w znanych sklepach? Sprawdzaj gazetki w Ding.pl

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama