Bank Pocztowy z danymi w chmurze

Bank Pocztowy podjął decyzję o przeniesieniu swojej bankowości elektronicznej do chmury obliczeniowej firmy Amazon Web Services. Wybrane rozwiązanie pozwoli na zmniejszenie kosztów związanych z infrastrukturą informatyczną, ale także umożliwi szybsze wdrażanie nowych usług dla klientów.

Dane bankowe z chmury. Bank Pocztowy wprowadza innowacje
Bankowość elektroniczna w chmurze to mniejsze koszty związane z obsługą infrastruktury IT. Źródło: Bank Pocztowy
Reklama

Szybszy rozwój usług

Nowy trend wszedł także do Polski za sprawą działań Banku Pocztowego. Bank przeprowadził testy, które potwierdziły wydajność oraz zgodność wybranych rozwiązań z regulacjami obowiązującymi w Polsce. Potwierdziły one również wyższe tempo wdrożeń nowych funkcjonalności. Cały proces odbył się we współpracy z Amazon Web Services oraz jego partnerem, firmą Tameshi.

Podjęta decyzja o przeniesieniu bankowości elektronicznej do chmury obliczeniowej jest zgodna z realizowanym przez Bank kierunkiem rozwoju, który przewiduje wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą na szybszy rozwój i oferowanie nowych usług.

Jak podaje w informacji prasowej Bank Pocztowy, testy bankowości elektronicznej udostępnianej w chmurze trwały prawie 5 miesięcy. Obecnie Bank Pocztowy jest gotowy do rozpoczęcia migracji swojej bankowości do rozwiązania Amazon Web Services.

- Bankowość elektroniczna w chmurze to mniejsze koszty związane z obsługą infrastruktury IT, ale przede wszystkich możliwość szybszego oferowania naszym klientom nowych usług i produktów. Zaczynamy migrację naszego rozwiązania właśnie do chmury. Cały proces przenoszenia bankowości elektronicznej powinien zakończyć się w przyszłym roku. Korzystanie z chmury obliczeniowej w tym zakresie jest zgodne z dynamicznym rozwojem technologicznym Banku w ostatnich kilkunastu miesiącach oraz wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań, pozwalających na szybszy rozwój Banku Pocztowego i oferowanie klientom nowych usług i produktów - komentuje Jacek Presz, dyrektor biura zarządzania IT Banku Pocztowego.

Warto zauważyć, że Bank Pocztowy jest jednym z pierwszych banków w Polsce, który podjął decyzję i rozpoczął proces przenoszenia bankowości elektronicznej do chmury obliczeniowej

Innowacje i rozwój

Efektem rozwoju w obszarze cyfrowym jest wprowadzenie innowacyjnych usług i produktów. Bank Pocztowy ma w portfolio m.in. pierwszą w Polsce biometryczną kartę płatniczą, umożliwiającą autoryzację płatności poprzez odcisk palca. Wcześniej wdrożono także w chmurze system klasy CRM, który umożliwił lepsze dopasowanie oferty banku do potrzeb klientów.

ROR na selfie

Bank poinformował, że pracuje jednocześnie nad wprowadzeniem wygodnej dla klientów usługi „ROR na selfie”, czyli możliwości założenia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego za pomocą skanu twarzy. Nowe rozwiązanie pozwoli na uruchomienie rachunku osobistego zdalnie, bez potrzeby fizycznego dopełniania jakichkolwiek formalności.

W ubiegłym roku Bank Pocztowy taką usługę wdrożył w chmurze AWS w zakresie kredytu. Klienci mogą wziąć kredyt podczas rozmowy z konsultantem, bez potrzeby fizycznej obecności w placówce, a potwierdzenie tożsamości odbywa z pomocą wideoweryfikacji, wykorzystującej biometryczną analizę twarzy.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama