Zwrot towaru w sklepach Zara tylko za dodatkową opłatą. Taką zmianę wprowadza sieć!

Zara zaskoczyła niektórych klientów. Po wprowadzeniu tych zmian nie można już kupować dowolnych ilości produktów bez zmartwień, o to, czy poniesie się jakieś konsekwencje. Gdzie i w jakich sytuacjach będą pobierane opłaty za zwrot towaru online?

Zwrot towaru w przypadku sklepu Zara.
źródło: Adobe Stock
Reklama

Zwrot towaru. Zwroty w sklepach Zara – co się zmieniło?

Zwrot zakupów online wydaje wam się czym oczywistym, co każdemu się należy? Nie wszyscy mogą cieszyć się z takiego przywileju, zwłaszcza od momentu, kiedy wprowadzono pewne zmiany. Na nietypowy ruch zdecydowała się hiszpańska sieć Zara należąca do spółki Inditex. Klienci nie będą mogli już zamawiać ubrań, czy butów przez internet, bez żadnych konsekwencji finansowych, jeśli postanowią odesłać paczkę z powrotem.

Zwroty w sklepach Zara będą lub w niektórych krajach są już płatne. Dotyczy to tylko zamówień online składanych w krajach jak: Belgia, Holandia, Wielka Brytania i Irlandia. Konsumenci zapłacą, jeśli będą chcieli odesłać paczkę pocztą, zaś gdy przyniosą ją do sklepu, unikną dodatkowych kosztów.

Zwrot zamówienia w placówkach stacjonarnych będzie odbywał się bez zmian i dodatkowych opłat. Zmiany wprowadzono, po to, by zwiększyć świadomość społeczną i uwrażliwić na punkcie bezrefleksyjnego nabywania przedmiotów i produkowania śmieci. Wszystkie paczki online potrzebują transportu oraz dodatkowych opakowań, za które do tej pory nie płaciło się, w wypadku rezygnacji z przesyłki.

Robisz zakupy i zwroty w sklepach Zara? Zobacz gazetkę!

Zwrot zakupów online w sklepie w Polsce. Czy tu też Zara zmieni politykę działania w przypadku odstąpienia od umowy?

Na ten moment zwroty w sklepach Zara nie będą płatne w Polsce, jednak być może za jakiś czas takie zmiany zauważymy również u nas. Cała akcja wynika z inicjatywy spółki zależne Inditex, a skutkiem tego jest opłata 1,95 euro lub funta za zwrot zamówienia konsumenta pocztą, lub w punktach odbioru w przypadku odstąpienia od umowy. 

Koszty zwrotów okazują się za drogie, by bez końca mogła pokrywać je firma. Nie podano też, czy będą one płatne w naszym kraju. Taki ruch u sporej liczby konsumentów może wzbudzić niezadowolenie, w końcu z produktów rezygnujemy często dlatego, że ten jest uszkodzony, niezgodny z rozmiarem lub nie spełnia innych oczekiwań, nie zawsze wynika z bezrefleksyjnego konsumpcjonizmu.

Decyzja marki Zara może być początkiem polityki, za którą pójdą wkrótce inne sieci.

Zwrot zakupów online zrobisz też w tych sklepach!

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama