Lidl Polska wspiera ochronę oceanów

Światowy Dzień Oceanów przypada 8 czerwca. Jest to doskonały moment, aby przypomnieć, jak kluczowe są oceany dla naszego ekosystemu i dlaczego ich ochrona jest niezbędna. Lidl Polska, opierając swoją codzienną działalność na strategii CSR, oferuje 60% ryb swojej marki z połowów zrównoważonych. Firma wyznaczyła sobie ambitny cel – do końca 2025 roku wszystkie ryby w stałej ofercie marki własnej Lidl będą certyfikowane według standardów ASC/MSC.

Ławica ryb w oceanie
Ocean fot. materiały prasowe
Reklama

Oceany w zagrożeniu: dlaczego musimy chronić nasze morskie skarby?

Codziennie nie myślimy o tym, jak ważne w naszym życiu są oceany – produkują większość tlenu, którym oddychamy, dostarczają cenną żywność, są siedliskiem dla niezliczonych zwierząt oraz miejscem pracy dla wielu ludzi na świecie. Globalne ocieplenie oraz działalność człowieka negatywnie wpływają na ich stan, dlatego temat ochrony oceanów zyskuje na znaczeniu. Jednym z istotnych problemów jest nadmierna eksploatacja łowisk, co może znacznie zmniejszać liczebność poławianych gatunków i utrudniać ich regenerację. Stanowi to poważne zagrożenie dla całego ekosystemu, a także dla milionów ludzi, którzy polegają na rybach jako źródle pożywienia lub dochodu.

Jakie znaczenie ma zrównoważone rybołówstwo?

Szacuje się, że na całym świecie około 50 milionów ludzi pracuje bezpośrednio przy połowach, a ponad 200 milionów jest zatrudnionych w handlu, przetwórstwie, transporcie oraz innych sektorach związanych z żywymi zasobami mórz i oceanów. W związku z tym zrównoważone rybołówstwo i ochrona gatunków są kluczowe, zwłaszcza w obliczu rosnącej populacji i konsumpcji. Lidl Polska jest tego świadomy – w 2023 roku aż 60% ryb w asortymencie własnej marki pochodziło ze zrównoważonych połowów. Sieć jednak nie poprzestaje na tym i dąży do tego, aby do końca roku obrotowego 2025 (koniec lutego 2026 r.) osiągnąć 100% udziału ryb ze zrównoważonych źródeł. Dodatkowo, Lidl stworzył własną politykę zakupową, dotyczącą zrównoważonego zaopatrywania w ryby, skorupiaki i ich przetwory.

W naszych codziennych działaniach poczuwamy się do odpowiedzialności ekonomicznej, społecznej i ekologicznej. Poprzez stworzenie polityki zakupowej dotyczącej zrównoważonego rybołówstwa, opowiadamy się za odpowiedzialnym handlem produktami na bazie ryb i owoców morza, a tym samym za ochroną ekosystemów na całym świecie. Nasza działalność to odzwierciedlenie naszego motto: „W trosce o lepsze jutro” wskazuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama