Biedronka ogranicza sól, tłuszcze i cukry w swoich produktach.
Polacy zwracają coraz większą uwagę na jakość i skład produktów spożywczych. Sieci handlowe, takie jak Biedronka, stawiają na oferowanie zdrowych i ekologicznych produktów marki własnej. Co się zmieniło w ostatnich latach?
Biedronka wprowadza zmiany w składach swoich marek własnych od 2014 roku. Sieć ma na celu zmniejszenie zawartości cukru, soli i tłuszczu w produktach. W ciągu minionego roku skupiono się na poprawie wartości odżywczych kolejnej grupy produktów. Sieć opublikowała w poniedziałek raport podsumowujący dokonane zmiany.
Biedronka zmienia skład swoich produktów
Według informacji podanych przez Biedronkę, w 2022 r. zmniejszono ilość soli i tłuszczu w markach własnych. Mowa o takich produktach jak: pyzy, krokiety z mięsem, pierogi ruskie i kopytka. Ponadto ograniczono zawartość soli i cukru w sosie czosnkowym Madero oraz w niektórych keczupach. Zmiany można zaobserwować również w części serków homogenizowanych Tutti oraz musli z owocami i orzechami. Produkty te zostały poddane redukcji cukru. Z kolei w niektórych marynowanych warzywach obniżono zawartość soli. Ponadto Biedronka podkreśla, że w wybranych produktach śniadaniowych, poza zmniejszeniem zawartości cukru, zwiększono ilość błonnika.
Mniej soli, tłuszczu i cukru
W 2022 roku wprowadzone zmiany spowodowały, że na rynek nie trafiło ponad 181 ton tłuszczu, ponad 45 ton soli oraz ponad 221 ton cukru. Od 2014 roku udało się zmienić skład w ponad 300 produktach. Dzięki temu na stołach Polaków znalazły się o wiele zdrowsze produkty, niż dotychczas.
Katarzyna Zgieb jest menedżerem ds. żywienia i rozwoju jakości w Biedronce. W raporcie Biedronki przywołała dane Światowej Organizacji Zdrowia. Zgodnie z nimi 32% dzieci w Polsce w wieku 7-9 lat cierpi na nadwagę lub otyłość. Przez to nasz kraj plasuje się na niechlubnym 8. miejscu w Europie. Katarzyna Zgieb ostrzega, że jeśli obecne trendy utrzymają się, to w 2035 roku jedna na cztery osoby na świecie będzie miała problem z nadwagą lub otyłością. Co więcej, wskaźnik otyłości wśród dzieci rośnie nawet szybciej. Szacuje się, że do 2035 roku ulegnie podwojeniu.
Polacy chcą jeść lepiej
W ostatnim czasie zauważalny jest wzrost świadomości Polaków na temat zdrowego odżywiania. Zmiany te widać nie tylko w Biedronce, ale też w sklepach Aldi. Według przedstawicielki sieci, w 2022 roku sprzedaż warzyw i owoców w sklepach Aldi wzrosła odpowiednio o 33% i 42%. Taki trend może świadczyć o zmieniających się nawykach żywieniowych oraz wzroście zainteresowania zdrowym odżywianiem wśród klientów. Jak podaje sieć Aldi spośród warzyw, klienci najczęściej wybierają pomidory malinowe i czerwoną paprykę. Wśród owoców królują banany, mandarynki i cytryny. Zauważa się również rosnące zainteresowanie produktami ekologicznymi i bezmięsnymi. Aldi, tak samo jak Biedronka, sprzedają pod marką własną.
Не пропустіть найцікавіші статті!
Клацніть і стежте Ding.pl в
Увімкнути сповіщення про улюблені продукти: