Stop plastikowi w Pepco!
Możliwość zmniejszenia ilości wykorzystywanych opakowań plastikowych jest inicjatywą, którą wspiera Pepco. Teraz marka dołączyła do Polskiego Paktu Plastikowego, międzysektorowej platformy współpracy, której celem jest wdrożenie gospodarki obiegu zamkniętego dla opakowań z tworzyw sztucznych.
Opakowania z tworzyw sztucznych w obiegu zamkniętym
Zgodnie z założeniami partnerstwa z Polskim Paktem Plastikowym, Pepco podjęło zobowiązanie do kontynuowania działań mających na celu zmniejszanie ilości opakowań z tworzyw sztucznych wprowadzanych na rynek, eliminacji opakowań tzw. nadmiernych i problematycznych, efektywnego wsparcia systemu zbiórki i recyklingu opakowań, a także do podniesienia jakości i efektywności edukacji prowadzonej wśród konsumentów.
Pakt Plastikowy na świecie
Polski Pakt Plastikowy jest częścią globalnej sieci tzw. paktów plastikowych, która jest koordynowana przez Fundację Ellen MacArthur i jest pierwszą inicjatywą tego rodzaju w Europie Środkowo-Wschodniej.
Obecnie wraz z nim sieć tę tworzą pakty krajowe: w Chile, Francji, Holandii, Kenii, Portugalii, RPA, Wielkiej Brytanii, USA oraz Kanadzie, a także dwa pakty regionalne: Europejski Pakt Plastikowy i Pakt regionu Australia, Nowa Zelandia i Oceania. Wszystkie te inicjatywy łączy wspólna wizja nowej gospodarki, w której tworzywa sztuczne cały czas pozostają w obiegu zamkniętym.
Misja Paktu Plastikowego
Najważniejszą misją Paktu Plastikowego jest wielosektorowa zmiana obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach w Polsce oraz dokonania zmian w gospodarowaniu opakowaniami z plastiku.
Jak podał dyskonter, dołączenie do Polskiego Paktu Plastikowego jest kolejnym ważnym krokiem marki na drodze do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Jest też naturalnym następstwem podejmowanych dotąd przez firmę kroków. Przykładowo w latach 2021 i 2022 Pepco wyeliminowało ponad 200 ton tworzyw sztucznych przez zmianę haczyków do skarpet, wieszaków do klapek i opakowań akcesoriów na takie, które są wykonane z kartonu.
Kolejna inicjatywa Pepco wspierająca zrównoważony rozwój
Warto dodać, że Polski Pakt Plastikowy jest kolejną inicjatywą, do której dołączył dyskonter. Wcześniej marka podjęła współpracę z Better Cotton (BC), jedną z największych organizacji pozarządowych wpierających przyjazne środowiskowo i odpowiedzialne społecznie uprawy bawełny.
W 2022 r. sieć sklepów Pepco podpisała międzynarodową umowę licencyjną z Forest Stewardship Council. W asortymencie sklepów marki pojawia się coraz więcej produktów i opakowań wytwarzanych w sposób zrównoważony, co gwarantują międzynarodowe certyfikaty, takie jak Organic Content Standard, Global Recycled Standard czy Recycled Claim Standard, a także GOTS i OEKO-TEX.
Не пропустіть найцікавіші статті!
Клацніть і стежте Ding.pl в
Увімкнути сповіщення про улюблені продукти: