Specjalne oznaczenia produktów sieci Żabka

Oznaczenia podpowiadają, jak odpowiednio segregować odpady każdego dnia.

Реклама

Za nami Światowy Dzień Ochrony Środowiska, który obchodzony był 5 czerwca br. Z tej okazji sieć Żabka włączyła akcje, która ma na celu przypomnieć swoim klientom jak prawidłowo segregować śmieci. To słuszny cel, który być może uświadomi jeszcze bardziej nam wszystkim, jak możemy każdego dnia odpowiedzialnie troszczyć się o naszą wspólną planetę. 

Jak oznaczone są produkty?

Żabka już od pierwszego kwartału br. permanentnie wprowadza na swoich opakowaniach produktów marki własnej oznaczenia odnoszące się do prawidłowego segregowania śmieci. Dobrze znany nam symbol człowieka wyrzucającego śmieci do kosza przypomina nam, aby nie bagatelizować kwestii segregacji po zjedzonym produkcie. Żabka po za tym ważnym elementem, dołożyła również kolory, tak aby w sposób intuicyjny rozróżniać jaki towar powinien trafić do jakiego kosza. Kolorystyka jest odpowiednia z systemem kolorystycznym podziału na 5 frakcji odpadów jaki obowiązuje nas dookoła. Specjalna barwa symbolu na opakowaniu, podpowie do którego kosza wyrzucić dane opakowanie.  

Sieć stawia na ekologiczne opakowania

Żabka jako pierwsza sieć handlowa wprowadziła butelki pochodzące w 100 % z recyklingu (tzw. rPET). Chodzi o produkty marki własnej sieci Żabka tj. Foodini, Wycisk, S!. Bardzo możliwe, że w najbliższym czasie dostaniemy także w sklepie słomki oraz wieczka ekologiczne w 100 % biodegradowalnego materiału. Głównym powodem dla, którego sieć testuje właśnie wprowadzenie produktów w nowych opakowaniach, jest potrzeba minimalizowania zużytego plastiku. Artykuły marki własnej mają być w dużej mierze przyjazne środowisku.

Sieć zachęca nie tylko klientów do prawidłowej postawy segregacji odpadów czy szerzenia ekologii w naszym kraju. Zachęca także pracowników oraz franczyzobiorców do takiej samej postawy, organizując różne przeznaczone temu celowi eventy, wszelakie konkursy czy wprowadzając EKO-rozwiązania. To bardzo ważne, aby dawać przykład innym, ponieważ w ten sposób być może społeczeństwo zauważy, jak ważna jest dbałość o środowisko, w którym żyjemy. Niestety, ale tylko 41 % Polaków, wie jak segregować domowe śmieci odpowiednio do przepisów, które zostały wprowadzone w 2019 roku. Nie jest to zadowalający wynik, dlatego liczne akcje są tak cenne i potrzebne w naszym kraju. 

Anna Gorączka, Green officer w firmie Żabka Polska dodaje, iż to właśnie te małe kroki wystarczą, aby zachęcić jak największe grono klientów do właściwej selekcji odpadów. Wprowadzenie tak intuicyjnego systemu oznaczeń na opakowaniach produktów marki własnej na pewno wszystkim w tym pomoże. 

Żabka doceniana przez ekspertów 

Kilka dni temu fundusz CVC Capital Partners, właściciel sieci Żabki otrzymał wyróżnienie w kategorii „Zielona spółka portfelowa roku”. Konkurs był organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych. Nagroda została przyznana za wspieranie inicjatywy proekologicznej w spółkach portfelowych. Jak widać wprowadzone kroki sieci takie jak: wdrażanie projektów z zakresu recyklingu, zmniejszanie zużycia energii czy emisji CO2 są niezwykle cenione wśród ekspertów i nie tylko. Wielu sprzymierzeńców odnajdzie wspólną drogę z siecią Żabka. Na pewno chętniej wybierze i poleci innym produkt oznaczony odpowiednio korzystnie dla ogólnej ekologii. To małe kroki mają najczęściej wielkie znaczenie, warto o tym pamiętać.  

Не пропустіть найцікавіші статті!

Клацніть і стежте Ding.pl в

Увімкнути сповіщення про улюблені продукти:

Статті

Блог

Реклама