Jak Lidl Polska angażuje pracowników w zrównoważone działania?

W zeszłym roku Lidl Polska zainicjował projekt YOU, mający na celu edukację na temat zrównoważonego rozwoju oraz angażowanie w działania prospołeczne i proekologiczne. Program ten dociera do ponad 360 tysięcy pracowników w 31 krajach, prezentując cele CSR realizowane przez Lidl i motywując ich do podejmowania własnych inicjatyw w tym obszarze.

Lidl Polska
Lidl Polska fot. Adobe Stock
Реклама

Lidl troszczy się o dobro obecnych i przyszłych pokoleń. Dlatego nieustannie poszukuje ekologicznych i społecznie odpowiedzialnych rozwiązań. Właśnie z tego powodu powstał projekt YOU. Motywuje on pracowników do codziennych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju w ramach sześciu filarów strategii CSR.

Jakie są to działania? Na przykład, aby chronić bioróżnorodność, Lidl Polska inwestuje w zrównoważone budownictwo i zakłada łąki kwietne przy swoich obiektach. Ponadto zachęca pracowników do dbania o bioróżnorodność. Mogą to robić, sadząc rośliny miododajne w ogrodach lub na balkonach oraz wprowadzając do diety wegetariańskie i wegańskie alternatywy.

fot. materiały prasowe

Projekt YOU obejmuje różnorodne inicjatywy. Są to m.in. komunikacja, szkolenia oraz tworzenie innowacyjnych platform edukacyjnych. Programy motywacyjne również odgrywają ważną rolę. Dzięki tym działaniom pracownicy mogą dzielić się pomysłami i wykorzystywać zdobytą wiedzę o zrównoważonym działaniu w codziennym życiu.

Świadomość jako klucz do transformacji

Kluczowym elementem projektu YOU była 10-miesięczna kampania komunikacyjna skierowana do pracowników Lidla. Następnie uruchomiono szkolenie e-learningowe dla ponad 26 tysięcy pracowników firmy w Polsce. Szkolenie zostało podzielone na sześć modułów, z których każdy skupia się na innym aspekcie strategii CSR sieci, takich jak ochrona klimatu i zasobów, poszanowanie bioróżnorodności, uczciwe działanie, promocja zdrowia oraz zaangażowanie społeczne.

Podczas szkolenia pracownicy dowiadują się, jakie działania podejmuje ich pracodawca w ramach każdego z tych obszarów oraz co sami mogą robić na co dzień, aby chronić planetę. Zajęcia zawierają interaktywne elementy, które zachęcają słuchaczy do aktywności. Dzięki temu uczestnicy poznają konkretne działania, które każdy może wprowadzić do swojego planu dnia. W szkoleniu biorą udział wszyscy pracownicy Lidl Polska, zarówno ci ze sklepów, magazynów, jak i biur.

Wielkanocne zbiórki żywności w sklepach Lidl Polska fot. materiały prasowe

– W Lidl Polska przykładamy dużą wagę do tego, aby pracownicy aktywnie angażowali się we wprowadzanie pozytywnych zmian w naszej firmie. Chcemy wspólnie uczyć się, wyciągać wnioski i budować świadomość w zakresie kwestii związanych z klimatem, ochroną środowiska oraz troską o planetę, ponieważ są to wartości kluczowe dla naszej organizacji. Wierzymy, że aby przyczynić się do zmiany na szeroką skalę, należy najpierw rozpocząć od samych siebie. Jesteśmy przekonani, że takie podejście przyniesie korzyści w przyszłości – powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

Współpraca przynosi lepsze rezultaty

Projekt YOU zachęca pracowników do dzielenia się swoimi pomysłami poprzez „Skrzynkę Pomysłów". Pracownicy mogą odpowiedzieć na pytanie: Jakie dodatkowe działania może podjąć Lidl Polska, aby pozytywnie wpływać na świat? Wszystkie zgłoszenia zostaną przeanalizowane, a najlepsze z nich wdrożone.

Не пропустіть найцікавіші статті!

Клацніть і стежте Ding.pl в

Увімкнути сповіщення про улюблені продукти:

Статті

Блог

Реклама