Inicjatywa Carrefour Polska: Równe szanse w pracy dla kobiet i mężczyzn!

Równe szanse kobiet i mężczyzn dla sieci handlowej Carrefour, to nie tylko deklaracje, ale konkretne działania. Ostatnie zmiany w grupie zarządzającej mają pokazać dążenie sieci do ustalenia nowych praktyk personalnych.

Carrefour Polska stawia na równe szanse w pracy dla kobiet i mężczyzn
Carrefour Polska stawia na równość. Równe szanse dla kobiet i mężczyzn w pracy. Źródło: Adobe Stock
Реклама

W nowym składzie zarządu - równe szanse

Nowy składu zarządu Carrefour Polska jest odzwierciedleniem obecnej, konsekwentnej polityki równości, którą promuje ta sieć handlowa. Wraz z ostatnią zmianą, siecią pokieruje zarząd składający się z trzech kobiet i trzech mężczyzn. Połowa osób to Polacy, połowa pochodzi z zagranicy. To pełny parytet i potwierdzenie, że różnorodność, to nie tylko deklarowane wartości, ale konkretne działania. 

Jak przekazała sieć handlowa, najnowsza zmiana wprowadza równowagę, z zarządem składającym się teraz z trzech kobiet i trzech mężczyzn. Polacy stanowią połowę składu, reszta to osoby z zagranicy. To doskonałe odzwierciedlenie parytetu i potwierdzenie, że różnorodność i powszechność to nie tylko słowa, ale konkretne działania.

Kobiety na stanowiskach kierowniczych firm działających w Polsce stanowią 43 proc. kadry - wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego [1], który powołuje się na dane Eurostatu. I choć na wyższych szczeblach sytuacja uległa poprawie w ciągu ostatniej dekady, to wciąż nie można mówić o parytecie.

- Jednym z filarów strategii Carrefour Polska jest różnorodność, co przekłada się między innymi na prowadzenie inkluzywnej (obejmującej wszystkich pracowników) polityki równych szans na rynku pracy. Firma już w 2013 r. przystąpiła do podpisania Karty Różnorodności. Była wówczas pierwszym przedstawicielem branży handlowej, który postawił na to, że chce świadomie i regularnie ją promować. Ostatnia zmiana w grupie zarządzającej Carrefour w Polsce, czyli ComEx Polska, wprowadziła całkowitą równość do jego składu. Wierzę, że przykład zawsze idzie z góry i cieszę się, że na poziomie zarządczym będziemy pracować już w pełni parytetowo - w składzie 3 kobiet i 3 mężczyzn — mówi Tareck Ouaibi, Prezes Zarządu Carrefour Polska. 

Carrefour Polska stawia na równe szanse w pracy
Carrefour stara się dbać o równość różnych grup społecznych, walcząc z wykluczeniem. Fot. Carrefour Polska

Dyrektorskie stanowiska dla kobiet i mężczyzn

Stanowisko Dyrektor Handlowej i Supply Chain oraz członka grupy zarządzającej ComEx Polska od 1 września br. obejmie Joëlle Bejjani, obecna Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży we Francji.

Na stanowisko członka grupy zarządzającej ComEx Polska i Dyrektora Nieruchomości, Ekspansji i Aktywów Carrefour Polska od 1 sierpnia awansowana została Agata Kopytyńska – dyrektor Nieruchomości i Ekspansji w Carrefour Polska. Także od 1 sierpnia stanowisko Dyrektora Finansowego oraz członka grupy zarządzającej - ComEx Polska obejmie Nicolas Legendre.

Sześcioosobowy skład grupy Comex to także jej dotychczasowi członkowie: Tareck Quaibi (Prezes Zarządu),  Justyna Orzeł (Wiceprezeska Zarządu, Sekretarz Generalna i Dyrektorka Zasobów Ludzkich) oraz Robert Stupak (Dyrektor Marketingu, Digital, E-commerce i IT).

Carrefour przeciw wykluczeniu 

Jak podała sieć handlowa, Carrefour stara się dbać także o równość różnych grup społecznych, walcząc z wykluczeniem. Sieć współpracuje z Platformą Integracji Osób Niepełnosprawnych PION, a także z działającym w jej ramach Stowarzyszeniem „Niepełnosprawni dla Środowiska EKON”. Na mocy wspólnego projektu w sklepach marki powstało 480 miejsc pracy dla osób ze znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Z doświadczeń Grupy Carrefour wynika, że głuchoniemi kasjerzy często osiągają wyższą efektywność niż ich pełnosprawni koledzy.

[1] Raport Polskiego Instytutu Ekonomicznego „Sytuacja kobiet w Polsce z perspektywy społeczno-ekonomicznej”, kwiecień 2023.

Статті

Блог

Садові акції в Biedronka, ідеальні для першотравневих свят
Рекомендовано

Садові акції в Biedronka, ідеальні для першотравневих свят

Травень - час, коли поляки масово переселяються на сади, присадибні ділянки, балкони і тераси. Сонце нарешті пригріває як слід, а в повітрі пахне шашликами та бузковим цвітом. Недарма перше травня вважається неофіційним початком садового сезону - саме час подбати про свій відкритий простір. Цього року мережа Biedronka підготувала справді широкий асортимент садового приладдя. І хоча це звучить як кліше, цього разу ціни дійсно вражають. Від сонячних ламп до стильних меблів та обладнання для поливу - тут можна знайти буквально все, що потрібно для того, щоб ваш сад став місцем для відпочинку, зустрічей і... заздрості сусідів. Ось добірка товарів та акцій, на які варто звернути увагу - особливо, якщо ви плануєте провести травень серед зелені та пташиного співу.
Реклама