Hity spożywcze na Targach Polagra 2022 w Poznaniu
W dniach 26-28 września 2022 roku, odbyły się Targi POLAGRA 2022, które są ważnym wydarzeniem dla polskich producentów z sektora spożywczego. Ponad 200 wystawców i trzy dni prezentacji siły polskiej branży spożywczej.
W poniedziałek, 26 września uroczyście otwarte zostały targi POLAGRA i Taropak
Jak podano w informacji na portalu polagra.pl doświadczenia z 2021 roku, rozmowy z wystawcami i zwiedzającymi skłoniły Grupę MTP do podjęcia wyzwania i organizacji wydarzenia o jeszcze większej skali niż w 2021 r. Dla wystawców i gości oznaczało to trzy dni rozmów, inspiracji, wymiany doświadczeń, a tym samym szansę na nawiązanie i podtrzymywania kontaktów biznesowych, promocję polskiej żywności oraz branży spożywczej i HoReCa (czyli sektora sektora hotelarskiego i gastronomicznego). Oczywistą promocją dla produktów żywnościowych okazał się konkurs na złoty medal targów POLAGRA 2022.
Nagrody dla polskiej żywności
Innowacyjność, pomysłowość i nowoczesność, tymi słowami można określić produkty, które w tym roku wywalczyły Złoty Medal targów POLAGRA 2022. Sąd Konkursowy zdecydował o przyznaniu 13 nagród w salonie Food, a kolejne 9 otrzymało Złote Medale salonu Foodtech. Najwięcej nagród na Polagrze 2022, w salonie Food zdobyły produkty Mlekovity, która otrzymała Złote medale i wyróżnienia za liczne przetwory mleczne, m.in.
- Masło Polskie 200 g;
- Mleko zagęszczone słodzone Wypasione 150 g;
- Polski Mix tłuszczowy do smarowania;
- Śmietankę UHT bez laktozy 30% tłuszczu;
- Twaróg sernikowy premium 18%;
- Złote Medale wskazują klientom i konsumentom najlepsze produkty, a nam dają satysfakcję, bo doceniany jest nasz wysiłek wkładany w rozwój asortymentu, nowe wyroby i smaki. Proces wyłaniania laureatów Złotego Medalu jest potwierdzeniem doskonałej jakości, innowacyjności i nowoczesności produktu, dzięki czemu wyróżnienie to pozwala dodatkowo wyeksponować na rynku wyroby nim oznaczone. Złoty Medal to nie tylko prestiż – to w konsekwencji pewność najlepszego wyboru dla klientów i konsumentów nie tylko na rynku krajowym, ale na całym świecie – uważa Dariusz Sapiński, prezes Zarządu Grupy Mlekovita.
Żywność filarem polskiego eksportu
Z raportu „Data & Trends” – europejskiej organizacji producentów żywności Food Drink Europe – wynika, że Polska jest 4. największym producentem żywności w UE po Francji, Niemczech i Hiszpanii. Według danych Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR), wartość eksportu polskiej żywności za granicę w 2021 r. wyniosła rekordowe 170,8 mld zł (37,4 mld EUR), co oznacza 9 proc. wzrostu rok do roku. Natomiast w I kwartale 2022 r. wartość eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski sięgnęła 10,2 mld euro (46 mld zł). To o 16,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. Ponad 70 proc. polskiego eksportu rolno-spożywczego trafia na rynki unijne.
Не пропустіть найцікавіші статті!
Клацніть і стежте Ding.pl в
Увімкнути сповіщення про улюблені продукти: