Auchan kupiło sklepy od znanej sieci handlowej, która wycofuje się z rynku
W mediach o tematyce handlowej pojawiła się bardzo głośna informacja dotycząca znanej sieci, która zdecydowała się wycofać z jednego rynku. Jej sklepy ma przejąć Auchan. O jaką firmę chodzi? Czy polscy konsumenci mają się czym martwić? Dowiedz się wszystkich szczegółów na ten temat.
Dia wycofuje się z Portugalii - krótka historia sieci
Dia została założona w Hiszpanii w 1979 roku. Od tego czasu rozrosła się w międzynarodową sieć detaliczną. zajmuje się sprzedażą artykułów spożywczych, w tym produktów świeżych, konserw, przetworzonych i mrożonych. Oferta obejmuje także produkty codziennego użytku tj. chemia gospodarcza, artykuły higieniczne i kosmetyki.
Dia funkcjonuje jako sieć dyskontów, co oznacza, że stawia nacisk na konkurencyjne ceny i oferuje produkty w niższych cenach niż tradycyjne supermarkety. Co ciekawe, wiele sklepów Dia działa w formie franczyzy, co pozwoliło na szybsze rozszerzanie działalności i zwiększenie obecności na różnych rynkach.
Dia jest obecna w wielu państwach na całym świecie, zwłaszcza w Europie i Ameryce Łacińskiej. Dia posiada sklepy w swoim kraju, czyli Hiszpanii, ale również Francji, Brazylii, Argentynie czy Chinach.
Dia do tej pory nie pojawiła się na polskim rynku i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić. Na pewno tej hiszpańskiej sieci ciężko byłoby się przebić w naszym kraju ze względu na bardzo silną konkurencję, do której zaliczają się m.in. Biedronka, Lidl, Kaufland, Carrefour czy Aldi.
Sklepy Dia w Portugalii przejmie Auchan
Serwis dlahandlu.pl poinformował, że hiszpańska sieć Dia zdecydowała się opuścić portugalski rynek, na którym funkcjonowało jej 489 sklepów. Cały biznes w tym kraju ma przejąć znany francuski gigant Auchan. Obie strony po przeprowadzeniu negocjacji porozumiały się w sprawie sprzedaży, cena wynosi 155 mln euro. Transakcja ma zostać zrealizowana najpóźniej na początku 2024 r.
Dlaczego przedstawiciele sieci Dia wycofują się z Portugalii? Czy mają jakieś problemy finansowe? Serwis dlahandlu.pl przekazał, że powodem tej decyzji jest skupienie się na rynkach, na których istnieje możliwość wzrostu i dalszego satysfakcjonującego rozwoju w kolejnych latach.
Przedstawiciele sieci Dia podziękowali również portugalskim klientom, którzy robili zakupy w jej sklepach od 30 lat. Dia rozpoczęła swoją działalność w Portugalii w 1993 r.
Не пропустіть найцікавіші статті!
Клацніть і стежте Ding.pl в
Увімкнути сповіщення про улюблені продукти: