„Ciche godziny” w Lidlu

W dniu 2 kwietnia przypada Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Lidl Polska, już od czterech lat zapewnia we wszystkich swoich sklepach na terenie Polski „Ciche godziny” – rozwiązanie zwiększające komfort osób ze spektrum autyzmu oraz ich rodzin i opiekunów.

Lidl Polska troszczy się o osoby ze spektrum autyzmu
Ciche godziny w sklepach sieci Lidl - w trosce o osoby ze spektrum autyzmu. Źródło: Adobe Stock
Реклама

Zatrzymać na chwilę hałas

Na każdym kroku i każdego dnia wszyscy mierzą się z licznymi bodźcami napływającymi z otaczającego świata. Dla większości osób bywają one nużące, ale nie stanowią poważnej przeszkody w codziennym funkcjonowaniu.

Sytuacja wygląda inaczej w przypadku osób ze tzw. spektrum autyzmu, u których nawet kilkuminutowe przebywanie w hałasie, zbyt silnym oświetleniu czy w dużej grupie obcych ludzi może wywołać silny stres, niepokój, rozdrażnienie. 

Dla osób ze spektrum autyzmu

Z myślą o komforcie osób dotkniętych spektrum autyzmu oraz ich opiekunów, Lidl zapewnia specjalne udogodnienie, tzw. „Ciche godziny”. W czasie „Cichych godzin” w piątki od 8:00 do 10:00 oraz soboty od 19:00 do 21:00 we wszystkich sklepach sieci Lidl Polska jest wyciszona muzyka oraz komunikaty głosowe. Dodatkowo klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, są obsługiwani poza kolejnością w kasach pierwszeństwa.

- W swojej codziennej działalności kierujemy się otwartością, empatią i wrażliwością społeczną. Naszym celem jest tworzenie przyjaznego otoczenia w sklepach, tak aby wszyscy nasi klienci czuli się komfortowo i swobodnie. Lidl Polska, jako jedna z pierwszych sieci w Polsce wprowadziła we wszystkich swoich sklepach „Ciche godziny”, które stanowią odpowiedź dla potrzeb osób ze spektrum autyzmu, osób wysoko wrażliwych czy ceniących sobie spokój oraz ciszę. Aby nasze działania w jak największym stopniu odzwierciedlały oczekiwania klientów, na bieżąco współpracujemy z ekspertami Fundacji JiM, która działa na rzecz poprawy jakości życia osób neuroróżnorodnych oraz ich bliskich – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska.

Не пропустіть найцікавіші статті!

Клацніть і стежте Ding.pl в

Увімкнути сповіщення про улюблені продукти:

Статті

Блог

Реклама