Lody od E. Wedla. Smaki z najwyższej półki!

Znana marka branży cukierniczej chce silniej zaakcentować swoją obecność na rynku lodów i prezentuje interesujące dane na temat "lodowych" trendów w sezonie 2023.

E. Wedel sięga po nowy koncept - lody
Lubimy lody i za nietuzinkowe smaki, jesteśmy gotowi płacić adekwatnie więcej. Źródło: Adobe Stock
Reklama

Widać potencjał "w lodach"

Według analiz własnych marki, lody są jedną z dwóch najdynamiczniej rozwijających się kategorii słodyczy. Tylko w 2022 r. wzrosła ona o ponad 10 proc, podnosząc swoją łączną wartość do poziomu 3,65 miliarda złotych*.

Jako podaje E. Wedel, branża lodów, nie tylko nie „topnieje” w obliczu rosnącej konkurencji i wyzwań rynkowych, ale aktywnie się rozwija i choć jest jedną z najmłodszych kategorii słodyczy, może stanowić dla innych bogatą inspirację w zakresie innowacji. 

Lubimy mroźne przysmaki - nie wahamy się płacić więcej

Wwedług ocen specjalistów branży cukierniczej, lody, jeszcze kilka lat temu uchodziły za typowo letnią przekąskę. Obecnie zyskują na znaczeniu jako całoroczny przysmak. Bogactwo i zróżnicowanie oferty dodatkowo sprzyjają częstszemu sięganiu po lody przez klientów.

A producenci wypełniają rynek całą gamą produktów zróżnicowanych pod względem cenowym oraz preferencji smakowych. Coraz częściej lody są łączone z innymi, popularnymi słodyczami, które ułatwiają producentom oferowanie rozmaitych i nietuzinkowych smaków, za które konsumenci są gotowi zapłacić adekwatnie więcej

Jakie trendy lodowe w bieżącym roku?

Jak podaje marka, bogactwo i zróżnicowanie trendów lodowych na sezon 2023 pokazuje, jak bardzo innowacyjnym obszarem jest sektor lodowy. To również potwierdzenie potencjału jaki ma ten sektor.

Dla marki E.Wedel większa aktywność w kategorii lodów wynika przede wszystkim z sezonowości „lodowego” biznesu. Miesiące letnie - dają wzrosty w kategorii lodów, za to spadek notuje w lecie sprzedaż czekolad

- Obserwacje rynkowe wskazują, że największy wzrost zapewnia kategorii segment lodów premium i superpremium – odpowiadają one za ponad 60 proc. jego rozwoju*. Zjawisko to pokazuje, że niezależnie od pełnej wyzwań sytuacji ekonomicznej i deklaracji nt. ograniczania wydatków na dobra codziennego użytku, Polacy nie rezygnują ze słodyczy, bo znajdują w nich chwilę przyjemności.  Jednocześnie uzasadnienie dla rosnącej popularności lodów premium w obliczu presji kosztowej wyjaśnia też fakt, że zakup ten, choć jednostkowo droższy, nadal stanowi tańszą alternatywę dla wyjścia do kawiarni czy cukierni – mówi Katarzyna Kowalczyk, marketing managerka w firmie Wedel.

Najlepiej perspektywy wzrostu kategorii oddają dane liczbowe, z których wynika, że aktualnie w Polsce roczne spożycie lodów na mieszkańca wynosi 5,7 litra. Szacowne są dalsze wzrosty – w ciągu zaledwie 3 lat, do 2025 r. aż o 1litr – do 6,7 na osobę **.
 

*   Analiza własna firmy Wedel
** Euromonitor
 

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!

Kliknij i obserwuj Ding.pl na

Włącz powiadomienia o ulubionych produktach:

Artykuły

Blog

Reklama