Reklama
Reklama

Nie doszła paczka z AliExpress? Ten sposób rozwiąże twój problem

AliExpress, chińska witryna sprzedaży internetowej, cieszy się niespotykaną popularnością. AliExpress oferuje wiele produktów z różnych kategorii po bardzo niskich cenach. Co należy zrobić, jeśli paczka z AliExpress nie dotarła? Oto kilka ważnych kwestii, które należy rozważyć przed rozpoczęciem przygody z AliExpress.

Jak zamawiać na AliExpress?

Na samym początku użytkownik musi założyć konto na stronie aliexpress.com. W prawym górnym rogu w zakładce "Konto" wystarczy wybrać opcję "Przyłącz się". Wypełnić wymagane pola i przejść do zakupów. Założyć konto można również za pomocą aplikacji mobilnej. Wybrane produkty można kolekcjonować w wirtualnym koszyku, zanim przejdziemy do ostatecznej finalizacji zamówienia.

Ile wynosi czas dostawy dla przesyłek z AliExpress?Wszystko zależy od wyboru dostawy, na jaką zdecydował się klient. Firma współpracuje z wieloma przewoźnikami:

  • EMS - czas dostarczenia wynosi mniej niż 2 tygodnie.
  • China Post - maksymalny termin to 60 dni (w praktyce to czas ok. 1 miesiąca).
  • AliExpress Standard Shipping - średnio od 10 do 20 dni. Czas może jednak ulec zmianie ze względu na dużą liczbę zamówień.
  • Singapore Post, Sweden Post, Hong Kong Post, Swiss Post - termin doręczenia wynosi od 15 do 30 dni.
  • TNT i DHL - przesyłka w ciągu 5 dni powinna być dostarczona do klienta, w praktyce czas ten może wydłużyć się nawet do 15 dni.

Jak płacić na AliExpress?

W Polsce klienci mogą wybrać jedną z dostępnych opcji płatności: Przelewy24, PayU, płatność kartą kredytową lub debetową. Kwota produktu zostaje podana w walucie odpowiednio do kraju, w którym produkt został zamówiony. Po opłaceniu towaru, na wskazanego przez klienta e-maila, przychodzi potwierdzenie zamówienia.

Co zrobić, gdy paczka z AliExpress nie doszła?

Najpierw zalogować się na swoje konto i sprawdzić zakładkę "Message Center". To miejsce, w którym sprzedawca może wysłać do nas wiadomość np. wyjaśniającą opóźnienie wysyłki. Jeśli jednak nie otrzymamy wiadomość od sprzedawcy, minie przewidziany termin dostarczenia przesyłki, pozostaje już tylko założyć spór.

Jak otworzyć spór na AliExpress?

To bardzo prosta i wygodna forma zgłaszania niedostarczonych przesyłek. Wystarczy wejść w zakładkę "moje zamówienia", wybrać konkretny produkt i nacisnąć przy nim "otwórz spór". Pojawią się wówczas 2 opcje do wyboru: "Return Goods", jeśli chcemy zwrócić produkt, który do nas dotarł lub "Refund Only" - zwrot kosztów. Należy wybrać drugą opcję i wypełnić kolejno ankietę. AliExpress zwraca pieniądze na konto, z którego przesyłka została opłacona.

Jak usunąć konto na AliExpress?

Konto można w dowolnym momencie usunąć lub deaktywować. Wystarczy kilka kroków:

  • Zalogować się na konto na Aliexpress.com oraz wybrać MójAliExpress.
  • Z menu wybrać opcję Ustawienia Konta i przejść do ich edycji.
  • Następnie kliknąć "Edycja Profilu Użytkownika". System w ten sposób przekieruje na stronę z możliwą opcją dezaktywacji konta, którą należy właśnie wybrać.
  • Na kolejnej podstronie będzie trzeba wpisać swojego e-maila, wybrać powód usunięcia konta oraz przepisać słowo "Deactivate my account".
  • Wystarczy już tylko na samym końcu kliknąć przycisk: "Deactivate my account".

Jak widać, korzystanie z platformy AliExpress jest bezpieczne i wygodne. Nawet jeśli nasz upragniony produkt nie doszedł, możemy ubiegać się o zwrot kosztów. To idealne miejsce także do wyszukiwania modowych inspiracji, czy pomysłów na prezent. Jeśli chcesz być na bieżąco z ofertą wielu sklepów, skorzystaj z aplikacji mobilnej Ding.pl. Wszystko, czego szukasz na wyciągnięcie ręki!


Zobacz też:

ALDI otwiera nowe sklepy w Nowej Soli i Tychach. Jakie promocje i atrakcje czekają mieszkańców? 

Otwarcie nowego salonu RTV Euro AGD w Bytomiu. Nie przegap okazji!

Czy 28 kwietnia jest niedziela handlowa?

INTERIA.PL