Roboty wspierają człowieka w obsłudze zamówień - IKEA z nowym centrum dystrybucyjnym!
IKEA wspólnie z FM Logistic rozszerzyły współpracę w zakresie obsługi magazynowo-logistycznej. W magazynie FM Logistic w podwarszawskich Wiskitkach po raz pierwszy w Polsce zastosowano roboty firmy Locus Robotics, które posłużą do realizacji zamówień paczkowych z całego kraju.

Dobra lokalizacja - zysk czasu i obniżenie kosztów własnych
Dzięki współpracy IKEA z FM Logistic, lokalizacji nowego magazynu, nowoczesnej infrastrukturze oraz zastosowanej automatyzacji, klienci zyskują teraz dodatkowe 2,5 godziny na złożenie zamówienia z dostawą kolejnego dnia. W przypadku zamówień weekendowych, przesyłki kurierskie zostaną dostarczone do klientów już w poniedziałek, a nie tak jak dotychczas we wtorek.
Różne artykuły na powierzchni 16 tys. mkw.
Nowy magazyn FM Logistic, który przeznaczył powierzchnię 16 tys. mkw. dla IKEA, służyć będzie do obsługi ok. 7 tys. rodzajów artykułów, wśród których znajdują się m.in.: małe meble i artykuły wyposażenia domu, takie jak wybrane materace, dywany, poduszki, szklanki czy świece. Obecnie magazyn pozwala na obsługę ponad 1 mln zamówień w pierwszym roku jego działalności.
Przestrzeń przeznaczona dla IKEA ma być odpowiednia do przewidywanej przez sieć perspektywy wzrostu liczby paczek i rozwoju kanału e-commerce na najbliższych kilka lat. Natomiast zlokalizowanie obiektu w centralnej Polsce umożliwi zmniejszenie średniej liczby kilometrów pokonywanych przez paczki.
Wprowadzone w magazynie zautomatyzowane rozwiązania logistyczne, takie jak Packsize, ale także sprzęt przycinający wysokość kartonów do wielkości produktów, zapewnią też mniejsze zużycie papieru, a tym samym zmniejszą negatywny wpływ na środowisko.
W pracy asystują roboty Locus Robotics
W nowym magazynie, po raz pierwszy w Polsce, do realizacji zamówień zastosowano 46 robotów asystujących amerykańskiej firmy Locus Robotics. Jest to na razie jedyne rozwiązanie na rynku. Jest to też pierwsze na świecie wdrożenie robotów drugiej generacji. Ich udźwig został zwiększony dwukrotnie, do 36 kg.

Jak pomaga robot?
Maszyny umożliwiają przygotowanie do 4 zamówień w tym samym czasie, jednocześnie asystując pracownikom magazynu przy ich kompletacji. Podjeżdżają do odpowiedniego regału i wyświetlają na ekranie jaki artykuł i ile sztuk należy pobrać.
Następnie, dzięki czujnikom laserowym, wyznaczają najkrótszą trasę pomiędzy regałami i przemieszczają się do kolejnych pracowników. W dalszym kroku zamówienia trafiają na linię automatyczną, gdzie są sortowane i pakowane wg różnych technologii: od pakowania w koperty, przez pakowanie w kartony z redukcją wysokości lub kartony przycinane na wymiar oraz finalnie są przydzielane do osobnych załadunków dla odpowiednich firm kurierskich.
- Kupowanie i składanie mebli zawsze było naturalne dla klientów IKEA, ale teraz oczekują oni różnych opcji. Podejście omnikanałowe do sprzedaży zapewnia, że nasi klienci otrzymują wysokiej jakości artykuły wyposażenia domów – kiedykolwiek, jakkolwiek i gdziekolwiek chcą - mówi Sebastian Kaczmarski, kierownik ds. centralnych operacji logistycznych, IKEA Distribution Services S.A. i dodaje - Ta inwestycja to również kolejny rozdział w ponad 20-letniej współpracy IKEA z FM Logistic w Polsce.
Rozwój omnikanałowości – czyli nie tylko model cash and carry
Nowy projekt IKEA i FM Logistic jest odpowiedzią na dynamicznie zmieniający się rynek i preferencje zakupowe klientów - informuje IKEA. Według raportu firmy badawczej Gemius E-Commerce w Polsce, w 2022 roku aż 77 proc. internautów deklarowało dokonywanie zakupów online. Według firmy Strategy & Polska z Grupy PWC, wartość polskiego rynku e-commerce między 2018 a 2022 rokiem wzrosła o 127 proc. z 48 mld zł do 109 mld zł. Do 2027 r., zgodnie z prognozą przedstawioną w raporcie, wartość polskiego rynku e-commerce wzrośnie do 187 mld zł.
Wzrasta znaczenie sprzedaży online
Zakupy online są, zdaniem meblowego giganta, coraz częściej wybieraną formą spotkań klientów z IKEA. Aplikacja Mobilna IKEA to „najmniejszy sklep na świecie”, którą pobrało w ubiegłym roku finansowym 1,7 mln użytkowników.
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce IKEA na świecie. Udział sprzedaży z tego kanału wyniósł w roku finansowym 2022 aż 29 proc. (globalnie to 25 proc.).
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów!
Kliknij i obserwuj Ding.pl na
Włącz powiadomienia o ulubionych produktach: